y vo verejnom záujme o 400 miliónov korún, ktoré podľa ministra ovplyvnila verejná mienka ako aj intervencia premiéra.
Pôvodne malo na tento účel smerovať päť miliárd korún, čo považovala železničná spoločnosť za nedostatočnú sumu a plánovala v novom grafikóne zrušiť 200 spojov a obmedziť niekoľko ďalších. „Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. už teraz nemá dôvod na radikálnu redukciu vlakov. Cestovný poriadok na budúci rok platí v takom rozsahu ako v tomto roku,“ potvrdil hovorca ZSSK Slovensko Miloš Čikovský.
Na rozhodnutia, týkajúce sa financií na osobnú železničnú dopravu treba mať viac času, uviedol minister. „V priebehu roka 2007 budeme hľadať riešenia, ako optimalizovať a zefektívniť poskytovanie osobnej vlakovej dopravy.“ povedal Vážny. S optimalizáciou súhlasí aj železničná spoločnosť. „Aj naďalej budeme sledovať využitie jednotlivých vlakov a tie, ktoré budú nedostatočne vyťažené, navrhneme zrušiť alebo obmedziť. Každý štvrťrok vedenie prerokuje správu o vyťaženosti jednotlivých vlakov,“ reagoval Čikovský.
Suma 5,4 miliárd korún na výkony vo verejnom záujme na rok 2007 je podľa ministra dopravy strop, ktorý sa nesmie prekročiť. „Zatiaľ sú dve možnosti, ako získať tieto zdroje, a to buď ako cudzie zdroje prostredníctvom úverov alebo sa problém vyrieši cez štátny rozpočet,“ vysvetlil Vážny.
Zmeny v novom grafikóne
Trenčín - Podľa marketingovej manažérky železničnej spoločnosti je v novom cestovnom poriadku niekoľko noviniek. Nový cestovný poriadok prinesieme v ďalšom vydaní Trenčianskych novín, ktoré vyjde v pondelok 11. decembra.
Medzi Novým Mestom nad Váhom a Starou Turou bude v dňoch školského vyučovania pridaný nový pár osobných vlakov (Nové Mesto nad Váhom 5.53 - Stará Turá 6.17 a opačne Stará Turá 6.23 - Nové Mesto nad Váhom 6.47), kde je vytvorený prípoj na osobný vlak 3001 do Trenčína, rýchlik R 601 do Košíc a R 702 do Bratislavy. Vlak 3118 s odchodom z Nového Mesta nad Váhom o 17.29 h, ktorý doteraz chodil len počas víkendov a sviatkov, bude premávať aj v piatok a niektoré vybrané dni pre uspokojenie dopytu v čase zvýšenej frekvencie cestujúcich. Trasy dvoch osobných vlakov na tejto trati budú predĺžené a previazané na Trenčín, čím vznikne nové priame spojenie regiónu s krajským mestom – tam (Vrbovce 7.01, Myjava 7.13 – Nové Mesto 8.15 - Trenčín 8.46) a späť (Trenčianska Teplá 13.48 – Trenčín 13.58, Nové Mesto 14.41 - Myjava 15.36). Z dôvodu nízkeho záujmu zo strany zákazníkov už nebude premávať vlak s pôvodným odchodom z Myjavy o 16.54 h a príchodom do Nového Mesta nad Váhom o 17.40 h.
Trenčianska Teplá – Vlársky průsmyk
Na tejto trati je nový priamy vlak s odchodom z Horného Srnia o 4.59 h, s príchodom do Trenčína o 5.18 h, ktorý umožní pohodlnejšie cestovanie do práce bez prestupovania.
Púchov - Horní Lideč
Pre púchovské firmy je pripravená ponuka na dovoz a odvoz zamestnancov vo večerných hodinách na striedanie pracovných zmien. (Žilina 20.48 - Púchov 21.43 - Púchov zastávka 21.49 resp. opačný smer Púchov zastávka 22.30 – Žilina 23.30).
Trenčín - Chynorany
Víkendový Os vlak 5404 z Trenčína sa posunie o dve hodiny skôr (nový odchod 7.37), čím sa vytvorí prípoj od vlakov R 601 Ružín z Bratislavy, R 702 Turiec z Martina, Os 3060 zo Žiliny a Os 3001 z Bratislavy. V Chynoranoch bude navyše nadväzovať na zrýchlený vlak Zr 1725 do Prievidze, čím sa vytvorí zaujímavé a hlavne rýchlejšie prepojenie dolného Považia a turisticky vyhľadávanej lokality Bojníc.
(tn)