hniky a to nie je dostačujúce. „Chceme zaviesť kurzy jednoduchých a pomocných prác zameraných napríklad na upratovačky,“ povedal. Podľa riaditeľa je jedným z riešení aj to, že občanom v sociálnej núdzi pomocou aktivačných prác poskytnú materiál na vymaľovanie si bytov. V Novom Meste nad Váhom by tak išlo o obyvateľov na Trenčianskej ulici. Tieto aktivity však nie sú ešte legislatívne vyriešené.
Riaditeľ chce, aby sa zmenil aj prístup úradníkov úradu k občanom, najmä by sa mali viac zaoberať sociálne odkázanými občanmi. „Nemôžeme čakať, že keď má niekto problém, príde za nami. Ľudia sa hanbia a neprídu. Mali by sme za nimi prísť sami,“ upozorňuje Mesiarik. Úrad by mal mať podľa neho ľudskú tvár a byť skutočne sociálnou inštitúciou. V prípade, ak sa občan stretne so zlým správaním, či až šikanou, mal by na to okamžite upozorniť. „Najideálnejšia je písomná forma,“ hovorí právnik a hovorca úradu Aleš Zoller. Otázne ale zostáva, či sa človek so základným vzdelaním pustí do písomnej sťažnosti. Vedúca úseku zamestnanosti v Myjave Mirka Matušovicová má na tento problém jednoznačné riešenie. Podľa nej je ideálna taktika takzvaných otvorených dverí a chronického úsmevu. „Vo chvíli, keď mi niekto vojde do dverí, sa ho opýtam, ako mu môžem pomôcť. To ľudí povzbudí do bezbariérovej komunikácie s úradníkom“ dopĺňa Matušovicová.