lém, ktorý ťaží mesto,“ uviedol Rehák.
Odklonenie železnice by bolo, podľa neho, najideálnejším riešením, musí sa však k tomu vyjadriť najmä ministerstvo dopravy, či je ochotné a schopné dať toľko finančných zdrojov aby mohla ísť železnica mimo mesta. Pretože, ako uviedol, tento úsek modernizácie je už naprojektovaný a materiálovo pripravený. „Ak by modernizácia bola len krátkodobým riešením, len na 10 rokov, tak by stálo za úvahu podržať tento úsek železnice a viesť železnicu mimo Trenčína.“ Túto možnosť treba prerokovať so starostami okolitých obcí a celý proces by trval aj dva až štyri roky.
Pri obchvate mesta a prekládke železničnej trate vidí Rehák možnosť využiť doterajšiu trať na vnútromestskú železničnú dopravu, ktorá by viedla až do Dubnice nad Váhom a spojila aj okolité obce. „Mali sme predstavy, že by sa Trenčín spojil s Dubnicou a vytvoril súmestie s viac ako stotisíc obyvateľmi, čo by už malo svoju váhu.“ Trenčiansky primátor Branislav Celler (SDKÚ-DS a KDH) povedal, že koaliční partneri sa dohodli na tom, aby do pripravovaného nového územného plánu mesta bola zapracovaná územná rezerva, ktorá by v budúcnosti prípadne riešila preloženie železničnej dopravy mimo mesta Trenčín. Celler podčiarkol, že by išlo iba o nákladné vlaky, ak by sa veľmi zintenzívnila nákladná doprava. Primátor už vlani v januári na tlačovej konferencii povedal, že je rozhodnuté, kadiaľ pôjde železnica a už bolo vydané aj územné rozhodnutie.