Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Krajské mesto nemá cyklotrasy

Podľa prieskumu Centra environmentálnych aktivít využíva cyklistickú dopravu v meste pätina opýtaných. Bezpečných jázd centrom sa tak skoro nedočkajú.

TRENČÍN. „Mesto eviduje požiadavky občanov o vybudovanie cyklistických trás a všetkými podnetmi sa zaoberá aj v rámci novej územnoplánovacej dokumentácie,“ tvrdí Viliam Hubinský z útvaru životného prostredia a dopravy. Uvádza, že koncepcia cyklotrás je súčasťou generelu dopravy, ktorý mesto spracovalo minulý rok ako podklad pre nový územný plán. Ten by mal byť podľa Adriany Mlynčekovej z útvaru architektúry a výstavby dokončený v roku 2009 a schválený o rok neskôr. Dovtedy sa bicyklisti budú musieť o cesty a chodníky deliť s motorovou dopravou, korčuliarmi a chodcami. Ako uviedol Hubinský, jedinou komunikáciou upravenou špeciálne pre cyklistov je hrádza po oboch stranách Váhu.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklisti zavadzajú chodcom i vodičom
Marián Kvasnička, poslanec, ktorý sa v centre pohybuje zásadne na dvoch kolesách, hovorí, že podmienky pre cyklistov sú v Trenčíne doslova príšerné: „Moje práva bicyklistu sú nulové. Bol by som veľmi rád, keby tu boli cyklistické trasy, veď cyklisti sa v Trenčíne musia cítiť ako nepríjemný hmyz. Obťažujú vodičov aj chodcov.“ Upravenie hrádze bolo podľa neho zlepšením, ale nie riešením. „Je príjemné prejsť Trenčín po celej dĺžke popri Váhu, cyklistická doprava v meste sa tým však bezpečnejšou nestala,“ myslí si. On sám by motoristov z centrálnej zóny najradšej celkom vylúčil. „Je to radikálne, no znamenalo by to lepší a zdravší vzduch, pokojnejšie centrum aj menej stresu nielen pre cyklistov,“ dodáva.

Osemročný boj za práva cyklistov
Richard Medal z Centra environmentálnych aktivít (CEA) sa o nutnosti vymedzenia cyklistickej infraštruktúry snaží kompetentných presvedčiť od roku 2000. „Nejde nám o rekreačné trasy, ale o cyklodopravu ako rovnocenný druh každodennej dopravy v meste,“ vysvetľuje. Súčasťou návrhu možných riešení, ktorý Mestu niekoľkokrát predložil, je aj štatistický prieskum medzi verejnosťou. „Cyklisti nám pomohli identifikovať najčastejšie trasy, ktorými sa pohybujú v rámci mesta. Prieskum ukázal fakty, aké nezistil ani generel dopravy,“ hovorí Medal. „Napriek tomu, že tu nie sú vytvorené podmienky, je podiel cyklistickej dopravy v meste veľmi veľký, dokonca väčší v porovnaní s inými mestami s porovnateľnými geografickými podmienkami.“ Podľa štatistík CEA využíva automobil a bicykel približne rovnaký počet respondentov (okrem zimného obdobia). Takmer tri štvrtiny z nich si myslia, že motorová doprava v centre by sa mala obmedziť. Najfrekventovanejšie cyklistické trasy vedú z obytných zón do centra.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklotrasy chcú zahrnúť do riešenia generelu dopravy
„Naše návrhy sme opakovane prerokovávali s Komisiou životného prostredia a dopravy MsZ. Jediné, čo sa podarilo, bolo vyasfaltovanie hrádzových cyklotrás. Pre denných cyklistov na identifikovaných najfrekventovanejších trasách sa nespravilo vôbec nič,“ spomína Medal. Podobne dopadol aj jesenný pokus zahrnúť ideu cyklotrás do riešenia generelu dopravy. „Kedy bude mať odborná verejnosť šancu vyjadriť sa k novému územnému plánu?“ pýta sa.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii?
  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  3. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  6. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  7. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  8. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 971
  2. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 11 049
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 385
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 261
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 456
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 465
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 023
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 465

Blogy SME

  1. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  2. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  4. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  5. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 241
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 387
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 998
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 794
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 280
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 438
  7. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 3 180
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 929
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Budova prezývaná "Sovička" je už minulosťou. Foto z piatka 13. mája 2022.

Podľa architekta a aktivistu Júliusa Brunu ministerstvo kultúry pošliapalo svoje vlastné sľuby.


20m

Rok 2022 je pre Trenčiansku univerzitu výnimočným, pretože v ňom oslávi 25. výročie svojho vzniku.


10 h

Dnes už asi nenájdeme na Slovensku študenta, ktorý by nepoznal alebo aspoň nepočul, o tomto európskom vzdelávacom programe. O jeho minulosti, ale hlavne budúcnosti, budeme diskutovať už v stredu 18. mája o 13:00 hod.


21 h
Majstrovský pohár víťaza Európskej univerzitnej hokejovej ligy za sezónu 2021/2022.

Mnohí študenti, ktorí navštevujú Trenčiansku univerzitu Alexandra Dubčeka v Trenčíne, hrávajú hokej aj profesionálne.


15. máj

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


15. máj

Cestári začínajú s opravou najzaťaženejšieho úseku na Liptove.


19 h

Na mieste zasahovali aj hasiči.


17 h

Muža hľadali v horách i v podhorských dedinách.


24 h

Blogy SME

  1. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  2. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  4. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  5. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 241
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 387
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 998
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 794
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 280
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 438
  7. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 3 180
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 929
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu