TRENČÍN. Pozornému čitateľovi Petrovi (meno máme v redakcii) sa však nepozdávali údaje o starých cenách produktov uvádzaných v letákoch. Keďže reklamné letáky pravidelne sleduje a zdali sa mu „pôvodné“ ceny produktov zavádzajúce.
„Zaujalo ma odkiaľ čerpajú údaje o starých cenách. Na niektorých produktoch, ktoré boli uvádzané ako akciové, nebola reálne znížená cena, len bola uvedená stará cena, ktorú nemal daný produkt nikdy od otvorenia pobočky. A nová cena zodpovedala cene produktu pred akciou.“ Podelil sa so svojím postrehom na sme online. „Zaujímalo by ma, či takýto postup podľa Baumaxu nie je v rozpore so zákonom, pretože podľa mňa ide o zavádzanie a klamanie zákazníka,“ pýta sa.
Trenčiansku predajňu Baumax na základe podnetu čitateľa navštívila Slovenská obchodná inšpekcia. Ako skonštatovala jej hovorkyňa Danuša Krkošová, inšpektori kontrovali cenovú evidenciu, akciové ceny a reklamné letáky. „Preverili dva reklamné letáky. Na prvom, ktorý mal platnosť od 14. do 27. júla zistili, že u ôsmich druhov tovaru, spoločnosť nesprávne uviedla ceny pred začatím akcie. Uvedená cena bola vždy vyššia. Na druhom letáku, ktorý platil od 28. júla do 7. augusta, bol na prednej strane nápis „Veľký výpredaj sezónneho tovaru – zľavy až 40 percent“, nezistili nedostatky a rozdiely v uvádzaných cenách, ako aj v poskytovaných zľavách. Ceny súhlasili, iba v jednom prípade bola uvedená nesprávna cena pred začatím akcie na reklamnom letáku. Takýmto postupom spoločnosť porušila zákaz klamlivej reklamy v tom, že uvádzala nepravdivé údaje o pôvodnej cene výrobkov v akcii na reklamnom letáku.Napriek písomnej žiadosti redakcie sme online sa spoločnosť nevyjadrila. Pri telefonickom overení v spoločnosti Baumax, či žiadosť o vyjadrenie prišla, marketingový riaditeľ a zároveň tlačový hovorca Ivo Řehák prostredníctvom svojej zástupkyne odkázal, že nepovažuje za potrebné sa k sťažnosti vyjadriť.
Autor: ĽS-TN