TRENČÍN. Termín sa pritom posunul už niekoľkokrát. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny (Smer-SD) na začiatku roka uvádzal, že už tento mesiac sa konečne začne stavať. Jeho predchodca Pavol Prokopovič (SDKÚ-DS) v apríli 2005 predpokladal, že základný kameň položia už v septembri 2006, teda pred vyše dvoma rokmi.
Stavebné povolenie na výstavbu mosta nadobudlo právoplatnosť na jar tohto roka. Slovenská správa ciest (SSC) ako investor stavby doposiaľ nevyhlásila verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby, hoci súťaž podľa marcových vyjadrení SSC sa mala začať v apríli. Ako uviedol riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Ivan Hlavoň, verejné obstarávanie zbrzdili formálne nedostatky v súťažných podmienkach. No už v priebehu najbližších dní by mala byť súťaž vyhlásená. „Ak súťaž prebehne bez problémov, ku koncu roka by mohla byť ukončená,“ uviedol Hlavoň. Podmienkou súťaže je, aby ponuka nepresiahla vyčíslené predpokladané náklady 1,85 miliardy korún (61 408 750 euro) bez DPH. „Začatie výstavby závisí od vyhodnotenia verejného obstarávania,“ doplnila Iveta Fedorová zo SSC. Správa ciest chce výstavbu mosta spolufinancovať pomocou eurofondov a požiadala o nenávratný finančný príspevok.
Most má byť prvým krokom k zlepšeniu dopravnej situácie v meste Trenčín. Jediný možný prejazd cez Váh spôsobuje podľa SSC vážne kapacitné problémy v centre mesta. Výstavba má trvať dva a pol roka. „Je predpoklad skrátenia času výstavby,“ dodal Hlavoň. Mestu na výstavbe mosta záleží, preto financovalo projektovú dokumentáciu za takmer 50 miliónov korún (1 659 696 eur), hoci investorom je štát. To sa nepáčilo miestnej opozícii, lebo podľa jej názoru mohlo ísť o neúčelne vynaložené investície.
Most bude stáť asi dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta. Ten má viesť poza lesopark Brezina, ktorý spolu s Váhom delí mesto na tri časti.