Svinná. Ako informovala učiteľka Jana Kutišová, každá trieda od prvákov až po deviatakov si vybrala jednu ľudovú rozprávku a podľa jej obsahu „zamaskovali“ jedného zo žiakov. Dokreslenie deja, dorozprávanie príbehu už zostalo na fantázii a tvorivosti každej triedy. „Pri nácviku jednotlivých scénok sa triedne kolektívy stmelili, žiaci dostali priestor na vyjadrenie vlastného názoru a prezentovanie svojich hereckých, recitačných aj manažérskych schopností pred celou školou i pred malými škôlkármi,“ povedala Kutišová.
Veľká rozprávková šou sa odohrávala v pondelok 27. októbra v športovej hale. Jednotlivé rozprávky uvádzali dvaja moderátori, ktorí zároveň aj „vyzvedali“, aký dojem zanechali na divákoch. „Zatiaľ čo príprava scénok vyžadovala čítanie s porozumením, ich prezentácia zdôraznila počúvanie s porozumením. Každá trieda poňala svoju rozprávku vlastným štýlom. Niektorí stavili na nádherné kostýmy a zborové scény, iní uprednostnili pantomímu doplnenú rečou rozprávača. Originalita jednotlivých hereckých tímov sa prejavila aj v rôznorodých estetických doplnkoch, v hudobnom sprievode, napodobňovaní zvukov, vytvorenými kulisami,“ vyjadrila sa Kutišová.
Žiaci mali možnosť rozprávky hodnotiť. Každý bol porotcom a mohol hlasovať za dve, podľa neho, najlepšie odohrané rozprávky. Po sčítaní hlasov sa víťazným triednym kolektívom spomedzi tried na prvom stupni stali prváci s rozprávkou O Červenej čiapočke, prvenstvo na druhom stupni si vybojovali ôsmaci s rozprávkou O hlúpej žene.
Podujatím sa škola zapojila do Medzinárodného dňa školských knižníc. Celý projekt účasti v súťaži zabezpečovali učiteľky slovenčiny spolu so žiakmi, ktorí tvoria školský časopis a zapojili sa aj ostatní žiaci prvého aj druhého stupňa. Ako však doplnila, realizácii rozprávkovej šou, ako hlavnej časti projektu, predchádzali sprievodné akcie, tvorba leporela a rozhlasová relácia o medzinárodnom dni školských knižníc.
Na hodinách literatúry a výtvarnej výchovy počas celého októbra vyrábali žiaci tretieho až siedmeho ročníka leporelo. „Každý žiak si doma prečítal jednu rozprávku, na výkres ju ilustroval, vypísal hlavné postavy a dej rozprávky zaznačil v stručnej osnove. Členovia krúžku Tvorba školského časopisu potom jednotlivé výkresy zlepili a vytvorili maxileporelo a prácami vyzdobili chodby školy,“ doplnila Kutišová.
Autor: ĽS-TN