Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

Mestá nemali problémy so zvládnutím návalu snehu

Po minulotýždňovom výdatnom snežení vyšli na cesty a do ulíc miest v kraji desiatky strojov a ľudí. Na údržbu komunikácii minuli stovky ton štrku a soli. Počet úrazov kvôli neodhrnutým chodníkom nestúpol.

Problémom na sídliskách je čistenie schodov
TRENČÍN. Údržbu ciest v meste, už niekoľko rokov vykonáva, na základe zmluvy s Mestom spoločnosť Márius Pedersen. Okrem posypu chemickým materiálom a drvinou a prehŕňania komunikácii sa starajú o čistenie chodníkov, najmä v centre mesta a okolí autobusových zastávok, svahov a schodov. „V prípade potreby dokážeme zabezpečiť aj ďalších pracovníkov, ktorí majú na starosti Sihoť, Zámostie, Kubrú i Kubricu,“ informoval Miloš Mažár, riaditeľ prevádzky a údržby pozemných komunikácii zo spoločnosti Márius Pedersen. Najväčším problémom sú podľa neho sídliská, kde prehŕňanie ciest komplikuje množstvo nevhodne zaparkovaných áut. „Veľkým problémom je aj samotná doprava, ktorá neumožňuje flexibilný presun vozidiel a pracovníkov z jednej časti mesta do druhej, pričom v špičkových hodinách ideme cez mesto aj hodinu.“ Pri poslednom snehovom návale boli podľa Mažára nasadení všetci pracovníci. „Prvý zásah začal po siedmej hodine ráno, keď drobný dážď začal tvoriť poľadovicu. Pri snežení sme odhŕňali a posýpali.“ Náročné na vyčistenie je aj množstvo schodov na sídlisku Juh a tiež čistenie jednotlivých podchodov. „Nebezpečenstvo šmyku chodcov, ktorí vychádzajú zo suchého podchodu na zasnežené schody, je veľmi vysoké,“ upozornil. Na minulotýždňový zásah minuli v Trenčíne desiatky ton štrku a soli.

SkryťVypnúť reklamu

Najproblematickejšie je odhŕňanie na kopaniciach
STARÁ TURÁ. Ako uviedla riaditeľka Technických služieb Starej Turej Jana Vráblová, prioritou v meste je, aby bola zjazdná cesta Stará Turá – Černochov vrch. Chodí tadiaľ autobusová linka a ako skonštatovala, zabezpečili jej nepretržitú prejazdnosť. „Potom sme doťahovali ostatné časti, cez deň sa čistili kopanice a v noci samotné mesto. Priebežne sme odhrnuli sneh na chodníkoch, niekde až úplne do sucha,“ povedala. Kam sa stroje nedostali, dokončili čistenie pracovníci ručne. Vyčistili aj lávky cez potok, užšie chodníky i miesta, ktoré nikomu neprináležia. Každý rok nachystajú sto ton soli a šesťnásobne toľko štrku, no vlani minuli iba polovicu zo zásob. Tento rok zatiaľ viac solili, ako sypali štrk, Vráblová predpokladá, že ju budú musieť ešte dokúpiť. Najproblematickejšími sú podľa riaditeľky kopanice, kde je kopcovitý terén. Vietor vytvára na cestách záveje. Ak je sneh sypký a vietor ho rozfúka, musia zahatané cesty prehŕňať aj na niekoľkokrát. „Komunikácie vedú k niekoľkým domom, ale odhrnúť ich musíme,“ zakončila.

SkryťVypnúť reklamu

Z mesta by sme nemali len čerpať, ale niečo aj odovzdať
DUBNICA NAD VÁHOM. Podľa riaditeľa technických služieb Dubnice nad Váhom Milana Valienta má mesto málo techniky na zimnú údržbu ciest. Tá, ktorú majú, je v zlom technickom stave. Počas minulotýždňového sneženia veľký sypač upravoval hlavné trasy mesta. „Jeden okruh posypu trvá aj tri hodiny, pričom trasa má dĺžku asi 60 km. Do ulíc vyšli aj dve multikáry, ktoré čistili chodníky a cesty druhej triedy. „Pluhovali sme až do večera. Okrem toho sme čistili s lopatami schody a úzke časti, kde sa stroje nedostanú,“ uviedol riaditeľ.

Ako priznal, chodníky nedokázali dostatočne vyčistiť po celom meste v deň snehového návalu. Dokončili ich počas ďalších dní. „Vždy sa nájde priestor na kritiku. Myslím si však, že každý zvažujúci človek vie, že sa von treba obuť primerane, tak ako aj vodiči majú povinnosť „obuť“ autu zimné pneumatiky.“ Podľa Valienta je dnes už ojedinelým javom, že si ľudia vezmú do rúk lopatu alebo metlu a odpracú sneh v okolí domov. „Ľudia by si mali uvedomiť, že je dôležité nielen čerpať, ale mestu aj niečo odovzdať a nepýtať za to peniaze.“

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ technických služieb potvrdil, že problémy s dostupnosťou niektorých lokalít majú aj v Dubnici nad Váhom. „V niektorých uliciach prechádzame s našimi strojmi akoby s odretými ušami. Pracovník, ktorý odhŕňa cesty, sa vystavuje riziku, že poškodí zle zaparkované vozidlo. Mnohí majú pri svojich domoch dvory, ale auto si do nich nezaparkujú. Potom zostávajú na uliciach neodhrnuté úseky, kam sa treba zase vracať.“ Takéto problémy pretrvávajú počas celého roka, aj pri odvážaní odpadu. Najvážnejšia je situácia na sídlisku Podháj.

Najhoršie sa odhŕňa, keď sú všetci doma
Nové Mesto nad Váhom. Ako informoval prevádzkovo-ekonomický námestník technických služieb Anton Veselka, v službách podľa pohotovosti sa strieda osem až deväť ľudí, ktorý pracujú na strojoch. Ďalší ručne čistia schodištia, schody a svahy. „Niekedy nastupujú aj dva – tri razy v priebehu dňa. Pri prvom zásahu v decembri sme minuli pätnásť ton kameňa a tri a pol tony soli. Aj po snežení máme situáciu pod kontrolou, cesty sú posolené.“ Aj tu komplikujú zimnú údržbu zaparkované autá, ktoré bránia prejazdu sypačov. „Na sídliskách odstavia ľudia autá do zákrut, nedá sa tadiaľ prejsť. Najhoršie je na tom sídlisko Klčové, problematická býva aj ulica Jilemnického. Niekedy tam chodíme aj na tri až štyrikrát. Vozidlo sa tam otáča a čaká, kým niekto neodíde.“ Najhoršia je situácia v noci, keď sú všetci doma.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceš prácu v IT?
  2. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  3. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  4. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  7. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  2. Cukrovka skracuje dĺžku života
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Chceš prácu v IT?
  5. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  6. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie
  7. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  8. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 176
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 365
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 352
  4. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 2 087
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 698
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 533
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 023
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 017

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Zvolen - čriepky z mesta
  2. Matúš Šutaj Eštok: Bezprecedentný nátlak alebo ovplyvňovanie sudcov je zjavne dovolené?
  3. Martina Paulenová: Veď rezne jedávam, tak prečo ho mám málo? (o príčinách nedostatku železa)
  4. Dušan Koniar: Matovičovo skrutínium
  5. Robert Škerko: Naša cesta na zámok pri Lučenci !
  6. Róbert Thomas: Ako láska z Horského parku zasiahla do našej rodiny
  7. Ján Škerko: Teraz sa všetci predháňajú, čo by nám dali. Nakoniec nedostaneme nič, čo myslíte?
  8. Lukáš Ochaba: Niečo, čo sme nikdy nevideli
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 8 714
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 844
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 831
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 172
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 020
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 411
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 219
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 192
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

PR článok


4 h
Odkaz o súčasnej dobe pre budúce generácie zanechalo mesto Trenčianske Teplice v časovej schránke na sídlisku Štvrť SNP.

Do časovej kapsuly v Trenčianskych Tepliciach vložili okrem iných predmetov aj fľašu domácej liehoviny.


4 h

Dvanásť jednotlivcov a tri kolektívy si v pondelok na Trenčianskom hrade prevzali ocenenia Trenčianskeho samosprávneho kraja za obetavú prácu v zdravotníctve v roku 2021.


TASR 4 h
Nehoda v smere do Perneku.

Na cestách Trenčianskeho samosprávneho kraja stúpol medziročne počet dopravných nehôd, obetí i ťažko zranených.


TASR 5 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dráma trvala takmer štyri hodiny.


12 h

Namiesto futbalu išli kamarátovi na pohreb.


23. máj

Na prepis auta v Trnave čakal takmer päť hodín, mnohí za ním to vzdali.


23. máj

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Zvolen - čriepky z mesta
  2. Matúš Šutaj Eštok: Bezprecedentný nátlak alebo ovplyvňovanie sudcov je zjavne dovolené?
  3. Martina Paulenová: Veď rezne jedávam, tak prečo ho mám málo? (o príčinách nedostatku železa)
  4. Dušan Koniar: Matovičovo skrutínium
  5. Robert Škerko: Naša cesta na zámok pri Lučenci !
  6. Róbert Thomas: Ako láska z Horského parku zasiahla do našej rodiny
  7. Ján Škerko: Teraz sa všetci predháňajú, čo by nám dali. Nakoniec nedostaneme nič, čo myslíte?
  8. Lukáš Ochaba: Niečo, čo sme nikdy nevideli
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 8 714
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 844
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 831
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 4 172
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 4 020
  6. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 3 411
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 219
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 192
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu