Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Nefunkčné priecestie znepríjemňuje prejazd

Torzo železničnej trate na Čachtickej ulici vyvoláva v šoféroch nervozitu. Priecestie je už dlhodobo nefunkčné a komplikuje plynulosť jazdy. Na jeho odstránenie sú však protichodné názory.

(Zdroj: Martin Šimovec)

NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Na prístupovej ceste z Čachtíc ostalo už iba pár metrov nefunkčnej trate a betónové podvaly zarastené trávou. Z oboch strán odpílená železničná jednokoľajka minulosti spájala nákladnú železničnú stanicu a obrovské vápencové lomy v horskej lokalite Kamenná.

Posledná pamiatka na vápenku
Na nechránené priecestie upozorňujú dopravné značky. Toto výstražné značenie je jedinou pomocou motoristom, ako predísť poškodeniu auta. „Treba tu výrazne spomaliť a ak si vodič nechce poškodiť vlastné motorové vozidlo, je dobré takmer úplne pribrzdiť,“ potvrdil stav priecestia profesionálny vodič Patrik Pokorný (32) z Banskej Bystrice. Ako uviedol, spomaľuje jazdu so svojím kamiónom s vysokou nosnosťou na rýchlosť dvadsať kilometrov za hodinu. „Nachádzajú sa tam hrany, ktoré pri vyššej rýchlosti dokážu rozseknúť kraje gúm,“ uviedol.

Nefunkčné priecestie tvorí prirodzený retardér
Aj keď motoristi šomrú, predovšetkým chodci, ktorí cez túto cestu prechádzajú, sú proti odstráneniu nefunkčných koľajníc. Tvrdia, že tento „prírodný spomaľovač“ sa stal zárukou bezpečnosti. „Odpílené koľaje v asfalte by tu mali navždy ostať. Aj keď vodiči nadávajú, je to jediný spôsob, ako pribrzdiť ich rýchlu jazdu,“ hovorí zamestnankyňa neďalekej firmy. Koľaje sú totiž iba pár metrov pred značkou s nápisom Nové Mesto nad Váhom, kde ešte neplatí päťdesiatka. Tesne pri tejto bývalej minitrati sú aj dve autobusové zastávky prímestskej dopravy. Aj podľa primátora mesta Jozefa Trstenského je nefunkčná trať výborným prirodzeným retardérom. Cestu však plánujú zrekonštruovať, pretože v blízkosti miesta, kde sa priecestie nachádza, plánujú postaviť minimálne sto nových bytov. „Po jeho odstránení budeme nútení zabezpečiť bezpečnosť občanov iným spôsobom, zrejme spomalením jazdy v tomto úseku,“ dodáva primátor.

Kedy priecestie odstránia, nie je jasné
Správcom cesty je Trenčiansky samosprávny kraj. Ako uviedla hovorkyňa Vlasta Henčelová, župa hľadá možnosti riešenia tejto problematiky. Mesto navrhuje na približne päťstometrový úsek položiť nový asfaltový koberec a odstrániť koľaje z cesty. „Chceli by sme, aby táto situácia so zvyškom koľajníc bola už doriešená,“ hovorí Trstenský. Pripomína, že z miest, kde vzniknú nové byty, bude nutné vybudovať aj nový napájací pruh k Čachtickej ceste. „Na jar by na Čachtickej ceste malo byť nainštalované aj veľké bezpečnostné zrkadlo na križovatke pri cintoríne,“ dodal.

Ku koncu už vápenec neťažili, ale dovážali
V čase najväčšej slávy novomestskej vápenky v nej pracovalo takmer dvesto ľudí a vlak po tejto trati jazdil do lomu často. „Približne v rokoch 1975-1980 po trati vtedy chodieval pravidelne nákladný vláčik aj s desiatimi vagónmi. Do lomu sa vozil predovšetkým koks, troska a hlavne prázdne vagóny určené na expedíciu výrobkov. Do nich sa nakladalo vápno vo vreciach, ktoré sa expedovalo niekedy aj v cisternových vozňoch. Prepravoval sa aj samotný vápenec,“ spomína Novomešťanka Mária Kozicová, ktorá v laboratóriu vápenky pracovala 35 rokov. V lomoch naposledy odstreľovali v osemdesiatych rokov. Neskôr sa kvalita vápenca znižovala a zavrel sa aj najznámejší lom Zongor. „Vznikla situácia, že do vápenky sme napokon vápenec museli dovážať,“ vysvetlila paradoxnú situáciu jej bývalá zamestnankyňa. Podľa jej slov chodila po jednokoľajke do lomu vlaková súprava ešte krátko pred rokom 2000. „Postupne sa vykonávali odstrely v priestoroch niekoľkých lomov a naše produkty sa vyvážali aj do zahraničia. Záujem bol najmä z Rakúska, Nemecka i Českej republiky,“ objasňuje históriu Kozicová. V súčasnosti sa v týchto priestoroch nachádza niekoľko súkromných firiem rôzneho zamerania a scenériu krajiny majú pred očami obyvatelia sídliska Hájovky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  2. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  3. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  4. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  5. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  6. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  7. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  10. VIVO! prišlo do Bratislavy
  1. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  2. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  3. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  4. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  5. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  6. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  7. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  8. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  9. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  10. Na rozvoj turizmu v Košickom kraji je pripravených 840-tisíc eur
  1. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 14 101
  2. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 253
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 9 748
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 7 697
  5. Nový Volkswagen Golf a jeho 7 zásadných noviniek 5 893
  6. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 635
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 104
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 4 941
  9. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 752
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 325

Hlavné správy z SME | MY Trenčín - aktuálne správy

November 1989 v Trenčíne: Čo hovorili pamätníci a čo písali Trenčianske noviny?

Ako si spomínajú na trenčianske protestné zhromaždenia proti totalitnému režimu v novembri 1989 jeho priami aktéri? Čo písali v novembrových dňoch Trenčianske noviny?

Trenčín.

Ďalšia kolízia chodca s autom

Na cestách stále neregistrujeme zmenu. V Bánovciach nad Bebrovou bola ďalšia dopravná nehoda, pod ktorú sa podpísalo aj počasie.

Miesto nehody.

Súdia údajných zakladateľov zločineckej skupiny

Výsluchom odsúdeného Ľuboša Milotu pokračovalo dnes pred senátom Špecializovaného trestného súdu v Banskej Bystrici hlavné pojednávanie s údajnými zakladateľmi zločineckej skupiny

Ilustračná fotografia.

Obchodná akadémia v Trenčíne oslávila sto rokov

Meno nesie podľa jednej z najvýznamnejších osobností slovenských dejín minulého storočia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aktualizácia 18:00

Neuveriteľná kolóna na Hospodárskej ulici v Trnave

Vodiči sa museli obrniť poriadnou trpezlivosťou.

Žilinská polícia navrhla obžalovať tínedžerku z vraždy mladíka

Spis už predložil dozorujúcemu prokurátorovi.

Vybrali SME

Už ste čítali?