Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Nefunkčné priecestie znepríjemňuje prejazd

Torzo železničnej trate na Čachtickej ulici vyvoláva v šoféroch nervozitu. Priecestie je už dlhodobo nefunkčné a komplikuje plynulosť jazdy. Na jeho odstránenie sú však protichodné názory.

(Zdroj: Martin Šimovec)

NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Na prístupovej ceste z Čachtíc ostalo už iba pár metrov nefunkčnej trate a betónové podvaly zarastené trávou. Z oboch strán odpílená železničná jednokoľajka minulosti spájala nákladnú železničnú stanicu a obrovské vápencové lomy v horskej lokalite Kamenná.

Posledná pamiatka na vápenku
Na nechránené priecestie upozorňujú dopravné značky. Toto výstražné značenie je jedinou pomocou motoristom, ako predísť poškodeniu auta. „Treba tu výrazne spomaliť a ak si vodič nechce poškodiť vlastné motorové vozidlo, je dobré takmer úplne pribrzdiť,“ potvrdil stav priecestia profesionálny vodič Patrik Pokorný (32) z Banskej Bystrice. Ako uviedol, spomaľuje jazdu so svojím kamiónom s vysokou nosnosťou na rýchlosť dvadsať kilometrov za hodinu. „Nachádzajú sa tam hrany, ktoré pri vyššej rýchlosti dokážu rozseknúť kraje gúm,“ uviedol.

SkryťVypnúť reklamu

Nefunkčné priecestie tvorí prirodzený retardér
Aj keď motoristi šomrú, predovšetkým chodci, ktorí cez túto cestu prechádzajú, sú proti odstráneniu nefunkčných koľajníc. Tvrdia, že tento „prírodný spomaľovač“ sa stal zárukou bezpečnosti. „Odpílené koľaje v asfalte by tu mali navždy ostať. Aj keď vodiči nadávajú, je to jediný spôsob, ako pribrzdiť ich rýchlu jazdu,“ hovorí zamestnankyňa neďalekej firmy. Koľaje sú totiž iba pár metrov pred značkou s nápisom Nové Mesto nad Váhom, kde ešte neplatí päťdesiatka. Tesne pri tejto bývalej minitrati sú aj dve autobusové zastávky prímestskej dopravy. Aj podľa primátora mesta Jozefa Trstenského je nefunkčná trať výborným prirodzeným retardérom. Cestu však plánujú zrekonštruovať, pretože v blízkosti miesta, kde sa priecestie nachádza, plánujú postaviť minimálne sto nových bytov. „Po jeho odstránení budeme nútení zabezpečiť bezpečnosť občanov iným spôsobom, zrejme spomalením jazdy v tomto úseku,“ dodáva primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Kedy priecestie odstránia, nie je jasné
Správcom cesty je Trenčiansky samosprávny kraj. Ako uviedla hovorkyňa Vlasta Henčelová, župa hľadá možnosti riešenia tejto problematiky. Mesto navrhuje na približne päťstometrový úsek položiť nový asfaltový koberec a odstrániť koľaje z cesty. „Chceli by sme, aby táto situácia so zvyškom koľajníc bola už doriešená,“ hovorí Trstenský. Pripomína, že z miest, kde vzniknú nové byty, bude nutné vybudovať aj nový napájací pruh k Čachtickej ceste. „Na jar by na Čachtickej ceste malo byť nainštalované aj veľké bezpečnostné zrkadlo na križovatke pri cintoríne,“ dodal.

Ku koncu už vápenec neťažili, ale dovážali
V čase najväčšej slávy novomestskej vápenky v nej pracovalo takmer dvesto ľudí a vlak po tejto trati jazdil do lomu často. „Približne v rokoch 1975-1980 po trati vtedy chodieval pravidelne nákladný vláčik aj s desiatimi vagónmi. Do lomu sa vozil predovšetkým koks, troska a hlavne prázdne vagóny určené na expedíciu výrobkov. Do nich sa nakladalo vápno vo vreciach, ktoré sa expedovalo niekedy aj v cisternových vozňoch. Prepravoval sa aj samotný vápenec,“ spomína Novomešťanka Mária Kozicová, ktorá v laboratóriu vápenky pracovala 35 rokov. V lomoch naposledy odstreľovali v osemdesiatych rokov. Neskôr sa kvalita vápenca znižovala a zavrel sa aj najznámejší lom Zongor. „Vznikla situácia, že do vápenky sme napokon vápenec museli dovážať,“ vysvetlila paradoxnú situáciu jej bývalá zamestnankyňa. Podľa jej slov chodila po jednokoľajke do lomu vlaková súprava ešte krátko pred rokom 2000. „Postupne sa vykonávali odstrely v priestoroch niekoľkých lomov a naše produkty sa vyvážali aj do zahraničia. Záujem bol najmä z Rakúska, Nemecka i Českej republiky,“ objasňuje históriu Kozicová. V súčasnosti sa v týchto priestoroch nachádza niekoľko súkromných firiem rôzneho zamerania a scenériu krajiny majú pred očami obyvatelia sídliska Hájovky.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  3. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  6. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  7. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  8. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 571
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 725
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 290
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 016
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 408
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 584
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 021
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 528

Blogy SME

  1. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  3. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 759
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 731
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 257
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 660
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 080
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 006
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 343
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 935
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Dnes už asi nenájdeme na Slovensku študenta, ktorý by nepoznal alebo aspoň nepočul, o tomto európskom vzdelávacom programe. O jeho minulosti, ale hlavne budúcnosti, budeme diskutovať už v stredu 18. mája o 13:00 hod.


14 h
Majstrovský pohár víťaza Európskej univerzitnej hokejovej ligy za sezónu 2021/2022.

Mnohí študenti, ktorí navštevujú Trenčiansku univerzitu Alexandra Dubčeka v Trenčíne, hrávajú hokej aj profesionálne.


15. máj

Trenčiansky samosprávny kraj dosiahol v rebríčku 100-percentnú úspešnosť v dvoch oblastiach.


SITA 12 h

Harmoniková akadémia v Soblahove funguje deviaty rok. Je jedinou svojho druhu v Trenčianskom samosprávnom kraji a za necelé desaťročie vychovala takmer stovku mladých heligónkarov.


TASR 14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


15. máj

Cestári začínajú s opravou najzaťaženejšieho úseku na Liptove.


13 h

Na mieste zasahovali aj hasiči.


11 h

Klientom poskytlo mesto náhradné ubytovanie. Niektorí odišli k príbuzným.


18 h

Blogy SME

  1. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  3. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 759
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 731
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 257
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 660
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 080
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 006
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 343
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 935
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu