Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Obchvat nemá termíny

Nový obchvat Trenčína, ktorý by mal zasiahnuť do Lesoparku Brezina, nemá stále konkrétne termíny. Prebieha posudzovanie, jeho skončenie nie je časovo ohraničené.

TRENČÍN. Juhovýchodný obchvat mesta nemá zatiaľ ani predpokladaný termín začatia výstavby. V správe o vplyve na životné prostredie, ktorá je na internete, je napísané, že predpokladaný termín začiatku a konca výstavby treba doplniť. V správe sa nehovorí ani o cene, koľko by stavba, či posudzované varianty mali stáť.

„Pre hodnotenie sa nestanovuje časový harmonogram, ani žiadne požiadavky limitujúce časový rozsah,“ píše prednostka Obvodného úradu životného prostredia v Trenčíne Heleny Rosinová v aktuálnej správe o rozsahu hodnotenia vplyvu obchvatu na životné prostredie. O potrebách nového obchvatu hovorí EIA na internete len do budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu

„Z výpočtov v dopravnej prognóze vyplýva, že bez vybudovania obchvatu sa dopravné problémy v meste budú neustále prehlbovať a v roku 2030 bez zásadnejších úprav mestskej siete bude dochádzať pravidelne ku kolapsom dopravy,“ píše sa v správe EIA.

Pred rokom 2030 bude podľa nej potrebné i bez vybudovania obchvatu vynaložiť značné investície do skapacitnenia ciest. Nezaobíde sa to vraj bez stavebných úprav v centre mesta a s prípadnými demoláciami. Už dnešnú situáciu s dopravou v meste často odborníci nazývajú dopravným kolapsom.

Posudzujú tri varianty
Pre ďalšie hodnotenie vplyvu obchvatu Trenčína sa okrem nulového variantu, teda stavu, ktorý by nastal, ak by sa obchvat nerobil, neurčuje žiaden konkrétny variant uvedený v pôvodnom zámere. „Rozpracujú sa všetky tri navrhované varianty riešenia,“ píše v správe na internete Rosinová. Posudzovať sa teda bude aj variant, v ktorom má ísť cesta Lesoparkom Brezina. S tou nesúhlasí Občianske združenie Pre Prírodu.

SkryťVypnúť reklamu

Treba európske peniaze
Vo svojom januárovom vydaní informačníka projektu Neberte nám Brezinu Trenčín 21 je napísané, že mesto im prisľúbilo, že do ďalšej projekčnej prípravy problematický variant B nezahrnie.

Prieskumy vplyvu na životné prostredie sa budú ďalej pripravovať len pre zvyšné dva varianty. Tretí variant je podľa aktivistov nakoniec potrebné posudzovať len z dôvodu možnosti získať peniaze z eurofondov. Veria však, že posudzovanie povrchového variantu bude len formalita. Dva pre nich prijateľné varianty počítajú s vybudovaním tunela pod Brezinou. Jeden 430- metrový, prípadný druhý 610- metrový.

Helena Rosinová pre ďalšie hodnotenie vplyvov na životné prostredie požaduje výrazne rozšíriť informácie o výskyte živočíchov a podrobnejší ornitologický výskum. „Treba identifikovať biotopy národného a európskeho významu a v prípade ich výskytu vyhodnotiť vplyvy na ne, v prípade potreby navrhnúť zmierňujúce opatrenia,“ píše Rosinová. Jej požiadavky sú podobné s tými, ktoré v mene občianskeho združenia Pre prírodu tlmočilo v januári mesto Trenčín.

SkryťVypnúť reklamu

Čaká sa na most
„Juchovýchodný obchvat mesta nebude investíciou mesta. My, rovnako ako pri novom cestom moste, pripravujeme ako samospráva podklady, aby sme celý proces urýchlili,“ hovorí Jana Marková z kancelárie trenčianskeho primátora.

Kedy sa bude stavať, podľa nej samozrejme závisí od výsledného variantu, ktorý bude odsúhlasený všetkými dotknutými inštitúciami.

„Rovnako aj od ďalšieho harmonogramu výstavby nového cestného mosta, ktorý je vlastne I. etapou budovania JVO mesta,“ hovorí Marková. Most momentálne čaká na odsúhlasenie dotácie z eurofondov. Začať by sa mohlo už tento rok v lete, hotovo by mohlo byť do dvoch rokov.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 693
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 320
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 146
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 359
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 276
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 522
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 013
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 726

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  2. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  3. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  4. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  6. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  7. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  8. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 446
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 485
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 169
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 218
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 5 406
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 4 070
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 154
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 955
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Harmoniková akadémia v Soblahove funguje deviaty rok. Je jedinou svojho druhu v Trenčianskom samosprávnom kraji a za necelé desaťročie vychovala takmer stovku mladých heligónkarov.


TASR 1 h

Štvrtú živú diskusiu zo štúdia denníka SME v rámci projektu Závislosti inak bude moderovať Šarkan – Peter Novák.


2 h
Oftalmológovia Zuzana Hrbeková a Konštantín Peško z IVIO Clinic.

Časy modernej techniky so sebou priniesli problém krátkozrakosti. Oftalmológovia Konštantín Peško a Zuzana Hrbeková hovoria, že čoraz viac ľudí bude potrebovať okuliare na videnie do blízka.


2 h
Momentka zo zápasu Priepasné - Čachtice.

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek VIII. líg.


2 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


21 h

V okrese Rimavská Sobota došlo k dopravnej nehode dvoch osobných áut.


14. máj

Trenčiansky samosprávny kraj pripravuje výstavbu dvoch nových rozhľadní, vieme kde.


SITA 15. máj

Dievčatko sa zranilo, posudok vypracoval znalec z úrazovej chirurgie.


20 h

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  2. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  3. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  4. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  6. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  7. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  8. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 446
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 485
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 169
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 218
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 5 406
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 4 070
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 154
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 955
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu