NOVÉ MESTO NAD VÁHOM/TRENČÍN. Zo zákazníka, ktorý odchádza s plnými taškami nakúpeného a riadne zaplateného tovaru, sa po nepríjemnom zapípaní stáva v očiach ďalších nakupujúcich obyčajný zlodej. Ak sa za vami rozbehne príslušník bezpečnostnej služby, môže sa čestný zákazník od hanby pod zem prepadnúť. Stáva sa podozrivým z krádeže a začnú ho kontrolovať. Príčinou sú často neodblokované kódy. Obchody sa vyhovárajú na mladé a neskúsené predavačky, ktoré tovar neodblokovali.
Po incidente bola zákazníčka v šoku
Kupujúcej Vierke zapípala pri odchode z obchodu káva balená v skle. „V momente bol pri mne strážnik a žiadal bloček. S trasúcimi rukami som ho z peňaženky vytiahla a prežila „divadlo“, počas ktorého si mnoho ľudí myslelo, že kradnem. Niekoľko dní som sa z toho nemohla spamätať, ani neviem, ako som sa dostala domov. Mala som obrovský pocit hanby, čo mám ja z ich slovka prepáčte?,“ hovorí roztrpčene. Z tašky vyložila citróny, zemiaky a napokon kávu. Príslušník ochrany hneď vedel, že ide o kávu. „Ja mám ešte aj kontrolovať, či v obchode odblokovali správne kódy? Pred všetkými zákazníkmi, som vyzerala ako zlodej, kto očistí moje meno?,“ pýta sa zákazníčka. Podľa jej slov stála káva približne dvesto korún. „Oni si chránia svoj tovar, ale ja si chcem chrániť svoju česť. Veď v obchode bolo veľa známych, teraz musím každému vysvetľovať, že som naozaj nekradla,“ hovorí. Jediná reakcia, ktorá nasledovala v predajni, bola možnosť napísania sťažnosti. Tú zákazníčka aj využila.
Už nikdy nenakupoval v tom obchode
Peter Galko prišiel do supermarketu, ktorý sa nachádza na výpadovke z Trenčína smerom na Žilinu so svojím kamarátom. Nekupoval nič, kráčal vedľa nákupného košíka. Snáď preto, že nakupoval na víkendový pobyt, ktorý plánoval stráviť na rybačke, mali oblečené rybárske vesty, maskáče a zaujal pracovníka bezpečnostnej služby. Odviedol ho do miestnosti a prikázal mu ukázať obsah vreciek. Dvaja študenti museli na výzvu pracovníka bezpečnostnej služby v tom istom markete vykladať veci na zem z ruksaku medzi otváracími dverami. V oboch prípadoch však nič nenašli. U Petra však zostal taký zlý pocit, že sa aj ostatným obchodom tohto reťazca vyhýba.
Od vedúceho hypermarketu dostal darčekové poukážky
Novomešťanovi Martinovi sa stalo niečo obdobné. „Kúpil som knižku za tristo korún a spokojne odchádzal z hypermarketu. Zrazu sa pri dverách ozvalo silné pípanie a okamžite bol pri mne príslušník SBS a drzo ma zastavil. V momente na mňa pozeral ako na zlodeja a okolo nás sa zbiehali ľudia čakajúci, čo som ukradol,“ spomína na nepríjemnú udalosť. Našťastie od tovaru, ktorý riadne zaplatil mal ešte pokladničný blok. Zaplatenie knihy potvrdila aj predavačka. „Esbéeskár sa chcel ospravedlniť, ale ja som žiadal vedúceho,“ hovorí Martin, ktorý je rád, že sa incident nestal v meste, kde býva. „Všetci by inak o mne tvrdili, že som zlodej,“ hovorí Martin, ktorý sa rozhodol byť k vedeniu hypermarketu nepríjemný, pretože oni boli tiež nepríjemní. „Nevidím dôvod, prečo by som si mal nechať pošliapať svoju česť ja,“ dodáva rozhorčene. Po tom, čo oznámil, že podá trestné oznámenie, odškodnil ho vedúci darčekovou poukážkou s hodnotou výrazne vyššou ako bola cena knihy.
Pri odchode sa ozvala signalizácia
Novomešťanka Hanka „pípala“ po kúpe kanvice. „Dámy, čo ste nám to tu ukradli?,“ boli prvé slová ochrankára, ktorý ju aj s kamarátkou odstavil bokom. Podľa Hanky sa po odblokovaní zabudnutého kódu nedočkala ospravedlnenia a aj spôsob jednania bol veľmi nevhodný. Povedali jej, že sa to bežne stáva. V hypermarkete nebolo, našťastie, vtedy veľa ľudí, ale aj tak sa cítila nepríjemne a ponížene. „Už to nechcem zažiť. Vždy, keď prechádzam týmto zariadením sa bojím, či sa opäť neozve pípanie a niekto nás obviní,“ hovorí. Jej obavy sa stali realitou pri kúpe zimnej vetrovky. Tentoraz bol, podľa nej, príslušník SBS slušný a všetko sa vyriešilo bez akýchkoľvek problémov.
Autor: (ĽS)