Cestári museli pomáhať aj skríženým kamiónom

Cestári dostali minulý týždeň zabrať. Museli dokonca doobjednať posypový materiál.

TRENČÍN. Po pondelkovom snehovom prívale vyšli na cesty všetky posýpače, traktory i nakladače v kraji, prehrnuli stovky kilometrov vozoviek a minuli stovky ton posypového materiálu. Situáciu im pomohli riešiť aj vyššie teploty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetka technika bola na cestách
Takmer nepretržité sneženie až do poobedňajších hodín sťažilo minulý pondelok 23. februára motoristom jazdu. V okresoch Trenčín, Nové Mesto nad Váhom a Myjava vyšlo na cesty spolu 24 posýpačov, 2 traktory a 3 nakladače, aby odstránili následky sneženia. Ako uviedol Zdeno Mahrík, vedúci strediska správy a údržby ciest Trenčín, v každej z dvanásťhodinových zmien pracovalo 30 pracovníkov. V okrese Trenčín zasahovalo 11 posýpačov, v Novom Meste 8 a v okrese Myjava 5. Traktory pracovali v celom okolí Trenčína a v Nového Mesta nad Váhom a v každom z okresov používali jeden nakladač. „Do pondelkovej noci sa situácia stabilizovala, cesty sme rozšírili a posypali. Komunikácie prvej a druhej triedy zostali mokré, na cestách tretích tried zostala ujazdená vrstva posypaného snehu v hrúbke päť až sedem centimetrov,“ uviedol. V noci z minulého pondelka na utorok sa situácia opäť zhoršila a začalo snežiť. „Von išla všetka technika, odhŕňali sme, rozšírili sme cesty a stav sme stabilizovali. Dvojdňový zásah stál cez 23-tisíc eur,“ odhadol Mahrík. Ako dodal, takéto snehové návaly „potiahli“ celoročný rozpočet. Mimoriadne museli doobjednať aj posypový materiál.

SkryťVypnúť reklamu

Na kopaniciach je problém s kamiónmi
Cesty vedúce na myjavské kopanice boli koncom týždňa síce pod vrstvou ujazdeného snehu, ale boli prehrnuté a prejazdné. Autobusovú dopravu nemuseli obmedziť. V predminulom týždni však museli cestári nasadzovať frézy, pretože vietor zafukoval sneh na cesty. Najväčším problémom sú podľa Mahríka kamióny, ktoré majú hladké pneumatiky a na kopaniciach zostávajú v kopcoch, kde sa skrížia. „Polícia nám zavelí, aby sme ich ťahali hore kopcom. Náš starý posýpač dostane poriadne zabrať, lebo ťahá za sebou niekoľkokrát ťažšie vozidlo. Pokiaľ sneh nepadá, tak sa môžeme „zabávať“ aj s kamiónmi, ale je to luxus,“ uviedol Mahrík.

Posmešky smerujú aj na cestárov
Mahrík si myslí, že posmešné vyjadrenia na účet práce cestárov sú neobjektívne. „Niektorí sa stále sťažujú, že naše cesty sú neudržané a že spíme. Keď však od skorého rána husto sneží, nie je šanca, aby boli cesty dokonalé. Verejnosť to akosi nechce uznať, hneď by chceli mokrú vozovku.“ Len v okrese Trenčín vykonávajú cestári zimnú údržbu ciest, posýpanie a prehŕňanie na úseku s dĺžkou 748 km. „Posýpač vykonáva svoju činnosť tam aj späť. To znamená, že počet kilometrov sa zdvojnásobuje. Na jedno vozidlo, ktoré sa v zlom počasí pohybuje najviac 40 kilometrovou rýchlosťou, vychádza 30-35 km cesty, čiže posýpač má na starosti 70 km. Niektorí vodiči si myslia, že meškáme, alebo že sme zaspali. Vozidlo však odvezie na jedno naloženie najviac šesť ton posypového materiálu, s ktorým posype maximálne 20 km. Ak má posypať 70 km, musí sa aj trikrát vrátiť do strediska a naložiť,“ vysvetlil. Priemerný vek posýpacích áut je dvadsať rokov a ako Mahrík uviedol, majú len päť áut, ktoré nie sú staršie ako päť rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Cesty sú v súčasnosti mokré
V okrese Bánovce nad Bebravou preorali počas minulého týždňa 662 kilometrov ciest a na ich posyp použili 175 ton kameniva a 65 ton chemického materiálu. Nepretržite pracovalo šesť posýpačov, dva nakladače a tri traktorové radličky. Cesty prvých a druhých tried koncom týždňa boli mokré. Na cestách tretích tried, najmä v koncových a horských úsekoch a tiež tam, kde je chemický posyp zakázaný, zostala ujazdená vrstva snehu.
Tona chemického materiálu stojí, ako uviedol riaditeľ správy ciest Stanislav Lališ, asi 110 eur. „Tonu kameniva kupujeme asi za 7,3 eura. K tomu však treba prirátať mzdy vodičov, pohonné látky a prípadne aj náhradné súčiastky do vozidiel.“

Cestári budú ešte posýpať
Lališ dúfa, že najväčší príval snehu je už za nami. „Vôbec však nevylučujem, že budeme ešte posýpať. Preto aj do jednotlivých stredísk ešte stále navážame posypový materiál. V noci môžu teploty klesnúť do mínusových hodnôt, takže rátame s tým, že cesty a mostné objekty môžu zamŕzať,“ dodal. Po ukončení zimného obdobia v druhej až tretej dekáde marca všade tam, kde cestári vykonávali posyp, budú cesty aj čistiť od inertného posypového materiálu. Miesta, ktoré posýpali chemicky, čistiť nebudú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 171
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 426
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 600
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 539
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 933
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 827
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 490
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 428
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 489
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 738
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 447
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 572
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 801
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 680
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 645
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 564
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 489
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 738
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 447
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 572
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 801
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 680
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 645
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 564
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu