Štvrtok, 25. apríl, 2019 | Meniny má Marek

Nefunkčné priecestie znepríjemňuje prejazd

Torzo železničnej trate na Čachtickej ulici vyvoláva v šoféroch nervozitu. Priecestie je už dlhodobo nefunkčné a komplikuje plynulosť jazdy. Na jeho odstránenie sú však protichodné názory.

(Zdroj: Martin Šimovec)

NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Na prístupovej ceste z Čachtíc ostalo už iba pár metrov nefunkčnej trate a betónové podvaly zarastené trávou. Z oboch strán odpílená železničná jednokoľajka minulosti spájala nákladnú železničnú stanicu a obrovské vápencové lomy v horskej lokalite Kamenná.

Posledná pamiatka na vápenku
Na nechránené priecestie upozorňujú dopravné značky. Toto výstražné značenie je jedinou pomocou motoristom, ako predísť poškodeniu auta. „Treba tu výrazne spomaliť a ak si vodič nechce poškodiť vlastné motorové vozidlo, je dobré takmer úplne pribrzdiť,“ potvrdil stav priecestia profesionálny vodič Patrik Pokorný (32) z Banskej Bystrice. Ako uviedol, spomaľuje jazdu so svojím kamiónom s vysokou nosnosťou na rýchlosť dvadsať kilometrov za hodinu. „Nachádzajú sa tam hrany, ktoré pri vyššej rýchlosti dokážu rozseknúť kraje gúm,“ uviedol.

Nefunkčné priecestie tvorí prirodzený retardér
Aj keď motoristi šomrú, predovšetkým chodci, ktorí cez túto cestu prechádzajú, sú proti odstráneniu nefunkčných koľajníc. Tvrdia, že tento „prírodný spomaľovač“ sa stal zárukou bezpečnosti. „Odpílené koľaje v asfalte by tu mali navždy ostať. Aj keď vodiči nadávajú, je to jediný spôsob, ako pribrzdiť ich rýchlu jazdu,“ hovorí zamestnankyňa neďalekej firmy. Koľaje sú totiž iba pár metrov pred značkou s nápisom Nové Mesto nad Váhom, kde ešte neplatí päťdesiatka. Tesne pri tejto bývalej minitrati sú aj dve autobusové zastávky prímestskej dopravy. Aj podľa primátora mesta Jozefa Trstenského je nefunkčná trať výborným prirodzeným retardérom. Cestu však plánujú zrekonštruovať, pretože v blízkosti miesta, kde sa priecestie nachádza, plánujú postaviť minimálne sto nových bytov. „Po jeho odstránení budeme nútení zabezpečiť bezpečnosť občanov iným spôsobom, zrejme spomalením jazdy v tomto úseku,“ dodáva primátor.

Kedy priecestie odstránia, nie je jasné
Správcom cesty je Trenčiansky samosprávny kraj. Ako uviedla hovorkyňa Vlasta Henčelová, župa hľadá možnosti riešenia tejto problematiky. Mesto navrhuje na približne päťstometrový úsek položiť nový asfaltový koberec a odstrániť koľaje z cesty. „Chceli by sme, aby táto situácia so zvyškom koľajníc bola už doriešená,“ hovorí Trstenský. Pripomína, že z miest, kde vzniknú nové byty, bude nutné vybudovať aj nový napájací pruh k Čachtickej ceste. „Na jar by na Čachtickej ceste malo byť nainštalované aj veľké bezpečnostné zrkadlo na križovatke pri cintoríne,“ dodal.

Ku koncu už vápenec neťažili, ale dovážali
V čase najväčšej slávy novomestskej vápenky v nej pracovalo takmer dvesto ľudí a vlak po tejto trati jazdil do lomu často. „Približne v rokoch 1975-1980 po trati vtedy chodieval pravidelne nákladný vláčik aj s desiatimi vagónmi. Do lomu sa vozil predovšetkým koks, troska a hlavne prázdne vagóny určené na expedíciu výrobkov. Do nich sa nakladalo vápno vo vreciach, ktoré sa expedovalo niekedy aj v cisternových vozňoch. Prepravoval sa aj samotný vápenec,“ spomína Novomešťanka Mária Kozicová, ktorá v laboratóriu vápenky pracovala 35 rokov. V lomoch naposledy odstreľovali v osemdesiatych rokov. Neskôr sa kvalita vápenca znižovala a zavrel sa aj najznámejší lom Zongor. „Vznikla situácia, že do vápenky sme napokon vápenec museli dovážať,“ vysvetlila paradoxnú situáciu jej bývalá zamestnankyňa. Podľa jej slov chodila po jednokoľajke do lomu vlaková súprava ešte krátko pred rokom 2000. „Postupne sa vykonávali odstrely v priestoroch niekoľkých lomov a naše produkty sa vyvážali aj do zahraničia. Záujem bol najmä z Rakúska, Nemecka i Českej republiky,“ objasňuje históriu Kozicová. V súčasnosti sa v týchto priestoroch nachádza niekoľko súkromných firiem rôzneho zamerania a scenériu krajiny majú pred očami obyvatelia sídliska Hájovky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  1. ENVIRO DEŇ v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 24 841
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 753
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 146
  4. Od mája sa mení definícia kilogramu 6 202
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 5 816
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 334
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 351
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 023
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 358
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 790

Hlavné správy z MY Trenčín

Chceme kupovať čerstvé a kvalitné vajcia zo Slovenska

Pri výber vajec kladieme veľký dôraz popri kvalite a čerstvosti vajec aj na krajinu, odkiaľ pochádzajú.

Požiar trochu budov v Hornej Súči likvidovalo dvadsať hasičov

Situáciu na požiarisku sťažovala veľká intenzita požiaru, silné zadymenie objektov a vietor. Pri udalosti sa nikto nezranil. Príčinu vzniku požiaru vyšetrujú.

Ilustračná foto.

Zmena územného plánu umožní prepojenie Meriny so Štefánikovou ulicou

Priemyselný areál Meriny v Trenčíne bude môcť mať dopravné napojenie aj z kruhovej križovatky na Štefánikovej ulici.

Merina po stodva rokoch končí s textilnou výrobou

Pri dvoch nálezoch munície zasahoval policajný pyrotechnik

V okresoch Považská Bystrica a Bánovce nad Bebravou našli historickú muníciu.

Jastrabské povstanie. V šiestich zápasoch získali takmer toľko bodov ako za celú jeseň

Čo stojí za pozitívnou zmenou v Trenčianskom Jastrabí hovorí tréner tímu Marek Vávra.

Trenčianske Jastrabie (v tmavom) v jarnej časti patrí medzi najlepšie tímy súťaže.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Žiline robili nábor na policajtov, vybrali len troch kandidátov

Mestská polícia v Žiline je dlhodobo poddimenzovaná.

Opitá vodička narazila do auta a ušla. O ulicu ďalej poškodila aj dopravnú značku (+FOTO)

Prečinu ohrozovania pod vplyvom návykovej látky čelí 63-ročná Antónia z Trenčína.

V Ľubietovej plávajú „šperky“ v potoku

Výskyt granátov almandín v potok Hutná a Vôdka patrí k raritám Ľubietovej. Rovnako ako drevný opál v neďalekom Povrazníku.

Vo Svrčinovci spustili petíciu, žiadajú aj o odklonenie kamiónov

Najväčším problémom je kritická dopravná situácia a častá neprejazdnosť obce.

Vybrali SME

Už ste čítali?