Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Nefunkčné priecestie znepríjemňuje prejazd

Torzo železničnej trate na Čachtickej ulici vyvoláva v šoféroch nervozitu. Priecestie je už dlhodobo nefunkčné a komplikuje plynulosť jazdy. Na jeho odstránenie sú však protichodné názory.

(Zdroj: Martin Šimovec)

NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Na prístupovej ceste z Čachtíc ostalo už iba pár metrov nefunkčnej trate a betónové podvaly zarastené trávou. Z oboch strán odpílená železničná jednokoľajka minulosti spájala nákladnú železničnú stanicu a obrovské vápencové lomy v horskej lokalite Kamenná.

Posledná pamiatka na vápenku
Na nechránené priecestie upozorňujú dopravné značky. Toto výstražné značenie je jedinou pomocou motoristom, ako predísť poškodeniu auta. „Treba tu výrazne spomaliť a ak si vodič nechce poškodiť vlastné motorové vozidlo, je dobré takmer úplne pribrzdiť,“ potvrdil stav priecestia profesionálny vodič Patrik Pokorný (32) z Banskej Bystrice. Ako uviedol, spomaľuje jazdu so svojím kamiónom s vysokou nosnosťou na rýchlosť dvadsať kilometrov za hodinu. „Nachádzajú sa tam hrany, ktoré pri vyššej rýchlosti dokážu rozseknúť kraje gúm,“ uviedol.

Skryť Vypnúť reklamu

Nefunkčné priecestie tvorí prirodzený retardér
Aj keď motoristi šomrú, predovšetkým chodci, ktorí cez túto cestu prechádzajú, sú proti odstráneniu nefunkčných koľajníc. Tvrdia, že tento „prírodný spomaľovač“ sa stal zárukou bezpečnosti. „Odpílené koľaje v asfalte by tu mali navždy ostať. Aj keď vodiči nadávajú, je to jediný spôsob, ako pribrzdiť ich rýchlu jazdu,“ hovorí zamestnankyňa neďalekej firmy. Koľaje sú totiž iba pár metrov pred značkou s nápisom Nové Mesto nad Váhom, kde ešte neplatí päťdesiatka. Tesne pri tejto bývalej minitrati sú aj dve autobusové zastávky prímestskej dopravy. Aj podľa primátora mesta Jozefa Trstenského je nefunkčná trať výborným prirodzeným retardérom. Cestu však plánujú zrekonštruovať, pretože v blízkosti miesta, kde sa priecestie nachádza, plánujú postaviť minimálne sto nových bytov. „Po jeho odstránení budeme nútení zabezpečiť bezpečnosť občanov iným spôsobom, zrejme spomalením jazdy v tomto úseku,“ dodáva primátor.

Skryť Vypnúť reklamu

Kedy priecestie odstránia, nie je jasné
Správcom cesty je Trenčiansky samosprávny kraj. Ako uviedla hovorkyňa Vlasta Henčelová, župa hľadá možnosti riešenia tejto problematiky. Mesto navrhuje na približne päťstometrový úsek položiť nový asfaltový koberec a odstrániť koľaje z cesty. „Chceli by sme, aby táto situácia so zvyškom koľajníc bola už doriešená,“ hovorí Trstenský. Pripomína, že z miest, kde vzniknú nové byty, bude nutné vybudovať aj nový napájací pruh k Čachtickej ceste. „Na jar by na Čachtickej ceste malo byť nainštalované aj veľké bezpečnostné zrkadlo na križovatke pri cintoríne,“ dodal.

Ku koncu už vápenec neťažili, ale dovážali
V čase najväčšej slávy novomestskej vápenky v nej pracovalo takmer dvesto ľudí a vlak po tejto trati jazdil do lomu často. „Približne v rokoch 1975-1980 po trati vtedy chodieval pravidelne nákladný vláčik aj s desiatimi vagónmi. Do lomu sa vozil predovšetkým koks, troska a hlavne prázdne vagóny určené na expedíciu výrobkov. Do nich sa nakladalo vápno vo vreciach, ktoré sa expedovalo niekedy aj v cisternových vozňoch. Prepravoval sa aj samotný vápenec,“ spomína Novomešťanka Mária Kozicová, ktorá v laboratóriu vápenky pracovala 35 rokov. V lomoch naposledy odstreľovali v osemdesiatych rokov. Neskôr sa kvalita vápenca znižovala a zavrel sa aj najznámejší lom Zongor. „Vznikla situácia, že do vápenky sme napokon vápenec museli dovážať,“ vysvetlila paradoxnú situáciu jej bývalá zamestnankyňa. Podľa jej slov chodila po jednokoľajke do lomu vlaková súprava ešte krátko pred rokom 2000. „Postupne sa vykonávali odstrely v priestoroch niekoľkých lomov a naše produkty sa vyvážali aj do zahraničia. Záujem bol najmä z Rakúska, Nemecka i Českej republiky,“ objasňuje históriu Kozicová. V súčasnosti sa v týchto priestoroch nachádza niekoľko súkromných firiem rôzneho zamerania a scenériu krajiny majú pred očami obyvatelia sídliska Hájovky.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 558
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 194
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 253
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 413
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 11 599
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 078
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 952
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 10 295
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 080
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 906
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Spoplatnenie na Juhu pomohlo len čiastočne, niekde problémy zostali

O tom, ako sa počas prvých týždňov od spoplatnenia parkovania na najväčšom trenčianskom sídlisku Juh zmenila situácia na cestách, sme sa rozprávali s hovorkyňou Trenčína Erikou Ságovou.

Parkovací automat na sídlisku Juh.

FOTO: Novorodenci z trenčianskej a myjavskej pôrodnice

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v trenčianskej a myjavskej pôrodnici. Ich fotky boli zverejnené v MY Trenčianskych novinách.

Novorodenci.

Trenčania bezzubí. V Trnave prehrali gólmi zo záveru zápasu

Zverenci Stijna Vrevena majú na konte iba jediné víťazstvo.

Ilustračná fotografia.

Mŕtvy muž otvoril rakvu a vrátil sa domov

Takmer 500 náhlych a najmä tragických úmrtí zachytil v Čiernej kronike 1770 – 1900 z Nového Mesta nad Váhom a okolia Jaroslav Kukuča z Bošáce.

Posledná cesta zosnulých v minulosti

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V sobotu zachytili 1600 pozitívnych prípadov (minúta po minúte)

Na Orave bol o celoplošné testovanie na Covid-19 opäť záujem.

Nemocnica v Nitre má 104 infikovaných zamestnancov

Reprofilizovaných je už 92 lôžok. Na Zobor zatiaľ preložili trinásť ľudí, ktorí potrebujú doliečenie.

Prípravy na Kysuciach v plnom prúde, testovať sa bude aj v reštaurácii či v kolkárni

Sme na jednej lodi, musíme sa zomknúť, hovorí starosta Čierneho.

V Lučenci hľadajú posily do tímov v celoplošnom testovaní, denná odmena je 70 eur

Záujemcovia sa môžu hlásiť do pondelka 26. októbra do 9.00 hod.

Už ste čítali?