TRENČÍN. Bez značiek a bez obáv, že ho mestská polícia odstráni ako vrak, zanechali na parkovisku pred nákupným stredisko Lidl na Bratislavskej ulici od decembra strieborné Audi A6. Pracovníci obchodu žiadali o pomoc po mestskej i štátnu políciu. Vozidlo potrebovali odtiahnuť, pretože po snehovej nádielke objednali vozidlo na odhŕňanie snehu a auto im bránilo v kompletnej údržbe parkoviska. Parkovisko je však súkromným pozemkom a obe polície zhodne tvrdili, že zasiahnuť nemôžu. Vozidlo stálo na parkovisku ďalšie dni, kým si ho neprišiel v noci o štvrtej hodine z piatku na sobotu vziať pravdepodobný nový majiteľ.
Vozidlo nepochádzalo z trestnej činnosti
Hliadka polície, nezvyčajné dianie na parkovisku zaregistrovala a na mieste kontrolovala osobu. Ako uviedla Katarína Hlaváčová, hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Trenčíne, policajti zistili, že auto nepochádza z trestnej činnosti. Občan policajtom predložil doklady od auta. Hliadka zistila, že ide o vozidlo, ktoré bývalý majiteľ odhlásil a nový majiteľ ešte neprihlásil do evidencie. Hlaváčová upozornila, že polícia nemá dôvod konať, pokiaľ auto netvorí prekážku v cestnej premávke, alebo ak po ňom nie je vyhlásenie pátranie.
Prevádzkovatelia marketov sa síce stretávajú s vozidlami parkujúcimi na ich parkoviskách, ktoré nepatria ich zákazníkom, ale zatiaľ neplánujú túto situáciu riešiť spoplatnením. „Parkovisko pri našich obchodoch patrí k veľkým výhodám spojených s nakupovaním, je to služba zdarma a ani do budúcnosti neplánujeme v tomto ohľade nič meniť,“ uviedla Oľga Hrnčiarová, hovorkyňa Tesca.
Podľa Martina Gärtnera, vedúceho marketingu Kauflandu, dlhodobo zaparkované vozidlá riešia v rámci práv a platných predpisov. „Naše parkoviská sú určené zákazníkom našich obchodných domov, o čom informujú aj tabule pri vjazde. O zavedení parkovného neuvažujeme.“ Situáciu s dlhodobo parkujúcimi vozidlami, ktoré nepatria návštevníkom ani kupujúcim v obchodných centrách, vyriešili v jednom bratislavskom spoplatnením parkovania. Ako skonštatovala maketingová riaditeľka spoločnosti TriGranit Bratislava Dana Hanzelová, otázku parkovania riešili tri roky po otvorení centra v roku 2000. „S parkovacím systémom sme začali v roku 2005. Podnetom bolo samozrejme celodenné parkovanie zamestnancov okolitých kancelárií, ktorí blokovali parkovacie miesta návštevníkom centra. Systém sa osvedčil, zákazníci majú tri hodiny parkovania zadarmo a za každú ďalšiu hodinu platia poplatok 3,30 eura. Víkendy sú zadarmo. Pokiaľ zákazník spojí nákupy s návštevou kina, má možnosť nabiť si parkovaciu kartu o ďalšiu hodinu parkovania zadarmo.“