Trenčiansky samosprávny kraj zatiaľ nezaradí autobusový spoj z Myjavy do Trnavy.
Myjava. Rozhodnutie odôvodňuje ekonomickou nevýhodnosťou a tiež tvrdením, že len malá časť trasy leží na území nášho kraja.
Podľa Mareka Hrina, hovorcu mesta Myjava, sa o zavedenie spoja snažia už tri roky. „Obrátili sme sa teraz na Trnavský samosprávny kraj, uvidíme, ako sa to bude ďalej vyvíjať,“ uviedol. Majú vraj aj vyhlásenie trenčianskej SAD, ktorá je schopná zaviesť potrebný spoj prakticky zo dňa na deň.
Trenčiansky samosprávny kraj prostredníctvom hovorkyne Vlasty Henčelovej však namieta, že žiadosť o zmenu cestovného poriadku doručili v máji tohto roku, čo už bolo po schválení zmeny rozpočtu v oblasti dofinancovania ekonomicky oprávnených nákladov pre dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza. Trenčiansky samosprávny kraj však, podľa jej slov, má snahu situáciu riešiť a s kompetentnými z Trnavského samosprávneho kraja sa už dohodli, že požiadavku Myjavy vybaví Trnavský samosprávny kraj v rámci svojich možností. „Zo spomínanej trasy len jedna osmina prechádza územím Trenčianskeho samosprávneho kraja, zvyšok je súčasťou Trnavského. Požiadavky miest a obcí sa však snažíme v rámci našich možností riešiť veľmi ústretovo. Veď len v tomto roku prejazdia naše autobusy na trasách z Trenčianskeho do Trnavského kraja takmer štyristotisíc kilometrov, čo si vyžiada náklady 12 miliónov 870-tisíc korún. Podľa našich analýz sú to linky veľmi nákladné, keďže prevážajú nízky počet cestujúcich. Ako pripomína Henčelová, zavedenie požadovanej linky by predstavovalo navýšenie rozpočtu o štyri milióny 160-tisíc korún.
Potreba tohto spoja v myjavskom regióne je veľmi akútna. Študenti musia cestovať do Trnavy aj s niekoľkými prestupmi. Najčastejšie cestujú cez Senicu, Nové Mesto nad Váhom a Smolenice, čo je najmä v zimných mesiacoch, keď prípoje často meškajú, veľmi komplikované. „Sme presvedčení, že tento spoj by bol maximálne vyťažený a dokázal by si na seba zarobiť. V prípade, že by sa nám nepodarilo dohodnúť ani s Trnavským samosprávnym krajom, je tu ešte možnosť požiadať o licenciu pre súkromného prepravcu, ktorý by tento spoj prevádzkoval,“ dodal hovorca.
Kristína Kubinová, (ĽS)
Myjava. Rozhodnutie odôvodňuje ekonomickou nevýhodnosťou a tiež tvrdením, že len malá časť trasy leží na území nášho kraja.
Podľa Mareka Hrina, hovorcu mesta Myjava, sa o zavedenie spoja snažia už tri roky. „Obrátili sme sa teraz na Trnavský samosprávny kraj, uvidíme, ako sa to bude ďalej vyvíjať,“ uviedol. Majú vraj aj vyhlásenie trenčianskej SAD, ktorá je schopná zaviesť potrebný spoj prakticky zo dňa na deň.
Trenčiansky samosprávny kraj prostredníctvom hovorkyne Vlasty Henčelovej však namieta, že žiadosť o zmenu cestovného poriadku doručili v máji tohto roku, čo už bolo po schválení zmeny rozpočtu v oblasti dofinancovania ekonomicky oprávnených nákladov pre dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza. Trenčiansky samosprávny kraj však, podľa jej slov, má snahu situáciu riešiť a s kompetentnými z Trnavského samosprávneho kraja sa už dohodli, že požiadavku Myjavy vybaví Trnavský samosprávny kraj v rámci svojich možností. „Zo spomínanej trasy len jedna osmina prechádza územím Trenčianskeho samosprávneho kraja, zvyšok je súčasťou Trnavského. Požiadavky miest a obcí sa však snažíme v rámci našich možností riešiť veľmi ústretovo. Veď len v tomto roku prejazdia naše autobusy na trasách z Trenčianskeho do Trnavského kraja takmer štyristotisíc kilometrov, čo si vyžiada náklady 12 miliónov 870-tisíc korún. Podľa našich analýz sú to linky veľmi nákladné, keďže prevážajú nízky počet cestujúcich. Ako pripomína Henčelová, zavedenie požadovanej linky by predstavovalo navýšenie rozpočtu o štyri milióny 160-tisíc korún.
Potreba tohto spoja v myjavskom regióne je veľmi akútna. Študenti musia cestovať do Trnavy aj s niekoľkými prestupmi. Najčastejšie cestujú cez Senicu, Nové Mesto nad Váhom a Smolenice, čo je najmä v zimných mesiacoch, keď prípoje často meškajú, veľmi komplikované. „Sme presvedčení, že tento spoj by bol maximálne vyťažený a dokázal by si na seba zarobiť. V prípade, že by sa nám nepodarilo dohodnúť ani s Trnavským samosprávnym krajom, je tu ešte možnosť požiadať o licenciu pre súkromného prepravcu, ktorý by tento spoj prevádzkoval,“ dodal hovorca.
Autor: Kristína Kubinová, (ĽS)