Priamy spoj je stále v nedohľadne

Trenčiansky samosprávny kraj zatiaľ nezaradí autobusový spoj z Myjavy do Trnavy.

Trenčiansky samosprávny kraj zatiaľ nezaradí autobusový spoj z Myjavy do Trnavy.

Myjava. Rozhodnutie odôvodňuje ekonomickou nevýhodnosťou a tiež tvrdením, že len malá časť trasy leží na území nášho kraja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Mareka Hrina, hovorcu mesta Myjava, sa o zavedenie spoja snažia už tri roky. „Obrátili sme sa teraz na Trnavský samosprávny kraj, uvidíme, ako sa to bude ďalej vyvíjať,“ uviedol. Majú vraj aj vyhlásenie trenčianskej SAD, ktorá je schopná zaviesť potrebný spoj prakticky zo dňa na deň.

SkryťVypnúť reklamu

Trenčiansky samosprávny kraj prostredníctvom hovorkyne Vlasty Henčelovej však namieta, že žiadosť o zmenu cestovného poriadku doručili v máji tohto roku, čo už bolo po schválení zmeny rozpočtu v oblasti dofinancovania ekonomicky oprávnených nákladov pre dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza. Trenčiansky samosprávny kraj však, podľa jej slov, má snahu situáciu riešiť a s kompetentnými z Trnavského samosprávneho kraja sa už dohodli, že požiadavku Myjavy vybaví Trnavský samosprávny kraj v rámci svojich možností. „Zo spomínanej trasy len jedna osmina prechádza územím Trenčianskeho samosprávneho kraja, zvyšok je súčasťou Trnavského. Požiadavky miest a obcí sa však snažíme v rámci našich možností riešiť veľmi ústretovo. Veď len v tomto roku prejazdia naše autobusy na trasách z Trenčianskeho do Trnavského kraja takmer štyristotisíc kilometrov, čo si vyžiada náklady 12 miliónov 870-tisíc korún. Podľa našich analýz sú to linky veľmi nákladné, keďže prevážajú nízky počet cestujúcich. Ako pripomína Henčelová, zavedenie požadovanej linky by predstavovalo navýšenie rozpočtu o štyri milióny 160-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu

Potreba tohto spoja v myjavskom regióne je veľmi akútna. Študenti musia cestovať do Trnavy aj s niekoľkými prestupmi. Najčastejšie cestujú cez Senicu, Nové Mesto nad Váhom a Smolenice, čo je najmä v zimných mesiacoch, keď prípoje často meškajú, veľmi komplikované. „Sme presvedčení, že tento spoj by bol maximálne vyťažený a dokázal by si na seba zarobiť. V prípade, že by sa nám nepodarilo dohodnúť ani s Trnavským samosprávnym krajom, je tu ešte možnosť požiadať o licenciu pre súkromného prepravcu, ktorý by tento spoj prevádzkoval,“ dodal hovorca.

Kristína Kubinová, (ĽS)

Myjava. Rozhodnutie odôvodňuje ekonomickou nevýhodnosťou a tiež tvrdením, že len malá časť trasy leží na území nášho kraja.

Podľa Mareka Hrina, hovorcu mesta Myjava, sa o zavedenie spoja snažia už tri roky. „Obrátili sme sa teraz na Trnavský samosprávny kraj, uvidíme, ako sa to bude ďalej vyvíjať,“ uviedol. Majú vraj aj vyhlásenie trenčianskej SAD, ktorá je schopná zaviesť potrebný spoj prakticky zo dňa na deň.

SkryťVypnúť reklamu

Trenčiansky samosprávny kraj prostredníctvom hovorkyne Vlasty Henčelovej však namieta, že žiadosť o zmenu cestovného poriadku doručili v máji tohto roku, čo už bolo po schválení zmeny rozpočtu v oblasti dofinancovania ekonomicky oprávnených nákladov pre dopravcov SAD Trenčín a SAD Prievidza. Trenčiansky samosprávny kraj však, podľa jej slov, má snahu situáciu riešiť a s kompetentnými z Trnavského samosprávneho kraja sa už dohodli, že požiadavku Myjavy vybaví Trnavský samosprávny kraj v rámci svojich možností. „Zo spomínanej trasy len jedna osmina prechádza územím Trenčianskeho samosprávneho kraja, zvyšok je súčasťou Trnavského. Požiadavky miest a obcí sa však snažíme v rámci našich možností riešiť veľmi ústretovo. Veď len v tomto roku prejazdia naše autobusy na trasách z Trenčianskeho do Trnavského kraja takmer štyristotisíc kilometrov, čo si vyžiada náklady 12 miliónov 870-tisíc korún. Podľa našich analýz sú to linky veľmi nákladné, keďže prevážajú nízky počet cestujúcich. Ako pripomína Henčelová, zavedenie požadovanej linky by predstavovalo navýšenie rozpočtu o štyri milióny 160-tisíc korún.

Potreba tohto spoja v myjavskom regióne je veľmi akútna. Študenti musia cestovať do Trnavy aj s niekoľkými prestupmi. Najčastejšie cestujú cez Senicu, Nové Mesto nad Váhom a Smolenice, čo je najmä v zimných mesiacoch, keď prípoje často meškajú, veľmi komplikované. „Sme presvedčení, že tento spoj by bol maximálne vyťažený a dokázal by si na seba zarobiť. V prípade, že by sa nám nepodarilo dohodnúť ani s Trnavským samosprávnym krajom, je tu ešte možnosť požiadať o licenciu pre súkromného prepravcu, ktorý by tento spoj prevádzkoval,“ dodal hovorca.

Autor: Kristína Kubinová, (ĽS)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 029
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 410
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 634
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 534
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 918
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 887
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 507
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 414
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 465
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 354
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 435
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 674
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 787
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 673
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 601
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 557
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 465
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 354
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 435
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 674
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 787
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 673
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 601
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 557
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu