Ostatní štartovať odmietli, kvôli veľmi nebezpečnej trati (betónový štadión, piliere, odraz vĺn a pod). Neštartovali ani Poliaci, aj keď ich pretekár vyhral meraný tréning, mal totižto obavy z poškodenia lode.
Vzorom jeho otec
Dvadsaťsedemročný trenčiansky rodák, ako 20-ročný sa začal aktívne venovať pomerne netradičnému športu - vodnému motorizmu. Veľkým vzorom bol preňho otec Dušan, ktorý v minulosti naplno holdoval tomuto peknému športu - bol štvornásobným majstrom Československa, Slovenska vyhral aj európsku súťaž v Anglicku. Syn jednoznačne kráča v otcových šľapajách, keď práve v tomto roku zápolí už siedmu majstrovskú sezónu, ktorú má zatiaľ najlepšie rozbehnutú. Pravdepodobne aj preto, že má novučičku pevnú ľod, ktorú vyrobil Talian - Ticiano Trompeta. Momentálne to vyzerá tak, že práve „sedmička“ bude preňho mimoriadne šťastným číslom, nakoľko si zaslúžene vybojoval mimoriadne cenné úspechy. Predtým - v roku 2006 bol piaty na svetovom a štvrtý na európskom šampionáte.
Európska súťaž
Majstrovstvá Európy vo vodnom motorizme Formula, triedy OSY - 400 (podľa výkonu motora) majú tri kolá, najúspešnejší jednotlivec obdrží titul majstra Európy. V prvom kole ME v talianskom San Nazaro obsadil Michal šiestu priečku, v druhom v Komáre bol tretí a v dňoch 6.- 7. septembra ho očakáva rozhodujúci tretí diel v Jedovniciach pri Brne. Momentálne - v priebežnom poradí je na lichotivej štvrtej priečke, všetko nasvedčuje tomu, že si predsa len siahne na niektorý vzácny kov (striebro - bronz?). Zlato to nebude, nakoľko vedúci pretekár tejto triedy - M. Bazinský (preteká už asi 16 rokov) z Česka, má už sľubný bodový náskok.
Striebro na MS
Pred pár dňami sa v Berlíne uskutočnili za účasti 7 krajín majstrovstvá sveta vo vodnom motorizme. Na tomto vychýrenom podujatí svetového formátu (do finále sa kvalifikovalo 14 pretekárov) - získal striebornú medailu, hoci k vytúženému zlatu mal skutočne veľmí veľmi blízko... S novým majstrom sveta - Talianom D. Batiegom mal totižto po sčítaní rovnaký počet bodov - o víťazovi nakoniec rozhodol lepší čas z troch najlepších rozjázd (boli štyri). Michal mal proste velikánsku smolu, lebo takto blízko k zlatej medaile ešte nikdy v živote nebol. Striebro je preňho doposiaľ najcennejší kovom - v jeho sedemročnej pretekárskej činnosti. Toto skvelé vicemajstrovského umiestnenie ho ešte viac motivovalo do ďalšej tréningovej a štartovnej prípravy, preto je rozhodnutý získať svetový primát v spomínanej triede na budúci rok. To je jeho životnýn snom...
Vodný motorizmus - mínusový šport
Hoci každoročné sa zúčastňuje týchto významných vodáckych podujatí, predsa len si musí všetky výlohy hradiť zo svojho vrecka, s podporou mesta a zopár sponzorov. Za každý dosiahnutý úspech obdrží medailu, diplom, pohár, bez akéhokoľvek finančného ocenenia. Na preteky chodí s dobrou partiou ľudí (má dvoch mechanikov) - cestu si hradí sám, na rôzné nákupy sa vždy zložia. Hoci pri vodnom motorizme, ktorý je mínusovou záležitosťou, Michal prerobí viac ako získa, predsa len chce vo svojích aktivitách naďalej pokračovať. A to preto, lebo tento šport sa mu veľmi páči, je takpovediac jeho „srdcovkou“. Robí to aj kvôli otcovi, ktorý už nežije - bol však preňho nezabudnuteľným príkladom a vzorom ako dosiahnúť cenné úspechy na vodných hladinách. Rozhodne „tam hore“, má zo svojho syna neopísateľnú radosť... Rovnako ako otec, tak aj syn v súčasnosti na pretekoch štartuje s číslom lode - 42. Raz darmo, je to viacmenej stála spomienka na Michalovho otca...
Športová rodina
Za pozornosť stojí skutočnosť, že Michalova staršia sestra je manželkou známeho hokejistu - Martina Opatovského. Jeho bratancom je ďalší športovec - Dušan Predanóczy, ktorý sa v minulosti venoval motokrosu - v súčasnosti presedlal na cestné skútre.
Hoci jeho otec mal pri vodnom motorizme dosť nepríjemnú haváriu v Čechách, jeho mama si už akosi zvykla, že aj syn chce pokračovať v otcových šľapajách. Spočiatku sa jej to vôbec nepáčilo. Je celkom pochopiteľné, že u nej pretrváva určitá obava, strach. Preto na významné podujatia radšej so synom nechodí, iba do Bratislavy a doma v Trenčíne.
Pre tento šport má veľké pochopenie aj jeho priateľka Ruženka (pozná sa s ňou dva roky), ktorá s ním chodí takmer na každé preteky. Keď ide väčšia partia priaznivcov vodného motorizmu z Trenčína, tak všetci povzbudzujú, je to taká správna rodinná idylka.
Nervozita pred pretekmi
Pred každými pretekmi akéhokoľvek formátu býva pomerne nervózny, nedostane do seba takmer nič - maximálne jeden rožok. Celý deň pije iba vodu, sem-tam kávu. Má jednoducho zovretý žalúdok. Keď však nemá preteky, s prehľadom zje takmer všetko. Na lodi ide aj o váhu, minimálne s pretekárom musí vážiť 180 kg. Nakoľko ľod je vyrobená z ľahkého materiálu - karbonkelaru, tak v nej je naložených ešte 16 kg olova. Keď vyhrá rozjazdu, musí sa hneď odvážiť. Čím je ľod tažšia, tým aj pomalšia...
Na budúci rok chce reprezentovať
Slovenský zväz vodného motorizmu prispieva na cestu a diéty pre reprezentanta a jedného mechanika, len v prípade ak sa umiestnia v prvej šestici. V minulom roku bol Michal trinásty „na svete“, deviaty „na Európe“ - čím nesplnil stanovený limit SZVM, preto nemohol čerpať žiadne výhody. Všetko nasvedčuje tomu, že v tejto sezóne ich už splní a na budúcoročných dvoch najvýznamnejších šampionátoch už bude štartovať v reprezentačnom drese.