Keďže železničný most o niekoľko rokov stratí svoj pôvodný účel, zorganizovalo mesto v spolupráci so Slovenskou technickou univerzitou v Bratislave súťaž pre jej študentov architektúry.
TRENČÍN. Podľa variantu 1 sa pri modernizácii železnice jestvujúca trať preloží a železnice vybudujú nový moderný most, mesto Trenčín sa pri úvahách o využití starého mosta nechá inšpirovať nápadmi študentov.
Most ako lávka pre peších
Tí vo výtvarnej a architektonickej súťaži na revitalizáciu železničného mosta stvárnili svoju predstavu o jeho budúcnosti. Piatak Peter Granek má s mostom jednoduchšie plány. Chcel by zachovať jeho pôvodný tvar, na ktorý sú Trenčania zvyknutí a na jeho konci postaviť bar alebo diskotéku. Budúci architekt Tomáš Šataník sa dal pri tvorbe návrhu inšpirovať organickými tvarmi. Tie by mali znázorňovať dve športové haly na oboch brehoch. „Vytvoril som športovorekreačný arál, kde by bolo volejbalové a petangové ihriská,“ vysvetlil. Okrem nich by sa tam mala nachádzať skejtbordová hala aj tribúny. Nechýbal by tu ani klub s barom. Samotný most vidí Šataník ako lávku pre chodcov. „Ak by sa mal most ešte niekedy využívať, dal by sa rozobrať a posunúť,“ doplnil.
Železničné múzeum pre lokomotívy
Radikálne chce zmeniť most návrh Katarín Kamienovej, ktorá železničný most vidí ako hotel. „Jednotlivé bunky budú priamo na konštrukcii mosta,“ vysvetlila. Zázemie hotela bude na pravej strane mosta, kde bude recepcia a reštaurácia. Na druhom poschodí návrhu sa nachádza železničné múzeum. „Bol by to odkaz na niekdajšie využitie mosta a poslúžil by aj pri riešení druhej etapy zmeny mosta,“ doplnila. Druhú časť mosta vidí v budúcnosti ako muzeálne parkovisko pre staré lokomotívy. Hotelové izby budú podľa Kamienovej v štyroch blokoch, ktoré budú prístupné výťahmi rôznych farieb, čo zabezpečí lepšiu orientáciu v priestore.
Keďže v bunkách bude rôzne priestorové riešenie, získa tým hotel na atraktivite. „Bloky budú obalené plechom, ktorý vyzerá ako hrdzavý,“ zdôraznila mladá architektka, podľa ktorej je hrdzavý vzhľad výborným pre napojenie stavieb s pôvodnou oceľovou konštrukciou mosta. Na druhej strane mosta plánuje reštauráciu a bar na lámaných terasách prispôsobujúcich sa terénu a vode. Keďže študentské myslenie je podľa vedúcej odboru architektúry Adriany Mlynčekovej nezaťažené praktickými vecami, bude pre mesto vraj inšpiráciou.
„V rámci modernizácie bude most slúžiť ako cestný pre dopravu z mestskej časti Sihoť a druhá strana bude pre peších a cyklistov,“ upresnila.
V ďalekej budúcnosti nevylúčila, že most by mohol nabrať niektorú z podôb, ktoré navrhli študenti.