Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Krajské mesto nemá cyklotrasy

Podľa prieskumu Centra environmentálnych aktivít využíva cyklistickú dopravu v meste pätina opýtaných. Bezpečných jázd centrom sa tak skoro nedočkajú.

TRENČÍN. „Mesto eviduje požiadavky občanov o vybudovanie cyklistických trás a všetkými podnetmi sa zaoberá aj v rámci novej územnoplánovacej dokumentácie,“ tvrdí Viliam Hubinský z útvaru životného prostredia a dopravy. Uvádza, že koncepcia cyklotrás je súčasťou generelu dopravy, ktorý mesto spracovalo minulý rok ako podklad pre nový územný plán. Ten by mal byť podľa Adriany Mlynčekovej z útvaru architektúry a výstavby dokončený v roku 2009 a schválený o rok neskôr. Dovtedy sa bicyklisti budú musieť o cesty a chodníky deliť s motorovou dopravou, korčuliarmi a chodcami. Ako uviedol Hubinský, jedinou komunikáciou upravenou špeciálne pre cyklistov je hrádza po oboch stranách Váhu.

Skryť Vypnúť reklamu

Cyklisti zavadzajú chodcom i vodičom
Marián Kvasnička, poslanec, ktorý sa v centre pohybuje zásadne na dvoch kolesách, hovorí, že podmienky pre cyklistov sú v Trenčíne doslova príšerné: „Moje práva bicyklistu sú nulové. Bol by som veľmi rád, keby tu boli cyklistické trasy, veď cyklisti sa v Trenčíne musia cítiť ako nepríjemný hmyz. Obťažujú vodičov aj chodcov.“ Upravenie hrádze bolo podľa neho zlepšením, ale nie riešením. „Je príjemné prejsť Trenčín po celej dĺžke popri Váhu, cyklistická doprava v meste sa tým však bezpečnejšou nestala,“ myslí si. On sám by motoristov z centrálnej zóny najradšej celkom vylúčil. „Je to radikálne, no znamenalo by to lepší a zdravší vzduch, pokojnejšie centrum aj menej stresu nielen pre cyklistov,“ dodáva.

Osemročný boj za práva cyklistov
Richard Medal z Centra environmentálnych aktivít (CEA) sa o nutnosti vymedzenia cyklistickej infraštruktúry snaží kompetentných presvedčiť od roku 2000. „Nejde nám o rekreačné trasy, ale o cyklodopravu ako rovnocenný druh každodennej dopravy v meste,“ vysvetľuje. Súčasťou návrhu možných riešení, ktorý Mestu niekoľkokrát predložil, je aj štatistický prieskum medzi verejnosťou. „Cyklisti nám pomohli identifikovať najčastejšie trasy, ktorými sa pohybujú v rámci mesta. Prieskum ukázal fakty, aké nezistil ani generel dopravy,“ hovorí Medal. „Napriek tomu, že tu nie sú vytvorené podmienky, je podiel cyklistickej dopravy v meste veľmi veľký, dokonca väčší v porovnaní s inými mestami s porovnateľnými geografickými podmienkami.“ Podľa štatistík CEA využíva automobil a bicykel približne rovnaký počet respondentov (okrem zimného obdobia). Takmer tri štvrtiny z nich si myslia, že motorová doprava v centre by sa mala obmedziť. Najfrekventovanejšie cyklistické trasy vedú z obytných zón do centra.

Skryť Vypnúť reklamu

Cyklotrasy chcú zahrnúť do riešenia generelu dopravy
„Naše návrhy sme opakovane prerokovávali s Komisiou životného prostredia a dopravy MsZ. Jediné, čo sa podarilo, bolo vyasfaltovanie hrádzových cyklotrás. Pre denných cyklistov na identifikovaných najfrekventovanejších trasách sa nespravilo vôbec nič,“ spomína Medal. Podobne dopadol aj jesenný pokus zahrnúť ideu cyklotrás do riešenia generelu dopravy. „Kedy bude mať odborná verejnosť šancu vyjadriť sa k novému územnému plánu?“ pýta sa.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 378
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 626
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 937
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 308
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 653
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 253
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 499
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 478
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 200
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 196
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Vyšlo nové číslo MY Trenčianskych novín

Prinášame prehľad toho, čo nájdete vo vašich regionálnych novinách.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Ilustračná fotografia.

Padol ďalší rekord. V Trenčianskom kraji odhalili takmer 400 prípadov nákazy

Ide o pozitívnych ľudí identifikovaných klasickou cestou pomocou PCR testov.

Ilustračná fotografia.

Spoplatnenie na Juhu pomohlo len čiastočne, niekde problémy zostali

O tom, ako sa počas prvých týždňov od spoplatnenia parkovania na najväčšom trenčianskom sídlisku Juh zmenila situácia na cestách, sme sa rozprávali s hovorkyňou Trenčína Erikou Ságovou.

Parkovací automat na sídlisku Juh.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?