TRENČÍN. Po tom, čo sa na ulici vedúcej popri budove bývalého mäsopriemyslu udiali po vybudovaní nových chodníkov a cesty zmeny aj v dopravnom značení, znemožnili sa pre Šprtku možnosti zásobovania.
Nešťastné riešenie
Majiteľ bagetárne si uvedomuje, že pôvodná situácia na ceste, kde po oboch stranách stávali celodenne autá, bola neúnosná, no riešenie mesta nebolo vraj najšťastnejšie. „Na ulicu umiestnili značku so zákazom zastavenia a ja tak nemôžem zastaviť a vyložiť tovar,“ zdôraznil majiteľ. Podľa Petra Uhra z kancelárie primátora sú momentálne na ulici vyhradené štyri parkovacie miesta s obmedzenou dobou parkovania určené pre zásobovanie. Tie sú však od bagetárne vzdialené sedemdesiat metrov, čo je pre Šprtku neprijateľné. „Z mesta mi poradili, že si mám kúpiť vozík a prenášať si tovar pomocou neho,“ pohoršuje sa majiteľ bagetárne, ktorému ide viackrát denne o zásobovanie najmä potravinami rýchlej spotreby. „Neviem si predstaviť, že by tu niekto sedemdesiat metrov mal chodiť po daždi a snehu s bagetami. To by mi hygiena určite nedovolila.“ Keďže chodník oproti jeho obchodu má kvôli vjazdu do dvora budovy zníženú časť, nie je tam podľa Šprtku problém na neho vyjsť, zastaviť a vyložiť tovar. A tak každý deň porušuje prepisy.
Za zastavenie pokuta
„Už sa mi stalo, že ma zastavili mestskí policajti a chceli odo mňa dvetisíckorunovú pokutu,“ tvrdí majiteľ, ktorý sa s nimi dohodol, že pokým bude mať doklady, že o veci rokuje s mestom, nebude polícia od neho pokutu požadovať. Po prvýkrát napísal na mestský úrad v auguste minulého roka, no keďže mesto na jeho žiadosť o udelenie výnimky na zastavenie nereagovalo, napísal opäť v októbri. Tu sa dočkal odpovede, že nie je možné vytvoriť na ulici pozdĺžne státie, nakoľko chodník má šírku 2,25 metra. Takú istú odpoveď sme dostali od mesta aj my. „Zostávajúci priestor medzi múrom a vozidlom by nespĺňal normu,“ uvádza sa v stanovisku mesta, ktoré vysvetľuje, že chodník medzi komunikáciou a múrom musí mať po zaparkovaní vozidla aspoň dva metre. Podľa Šprtku však ani štyri mestom vyhradené parkovacie miesta nespĺňajú túto normu.
Vyhradené parkovanie nič nerieši
„Odmeral som ulicu a tá má šírku 3,6 metra, pričom najužšie miesto je 2,85 metra,“ upresnil. Ak by teda mala platiť uvádzaná norma, tak tu parkujúce autá by museli mať rozmery 1,3 metra alebo 85 centimetrov. „Keď dokážu vytvoriť štyri miesta, ktoré nespĺňajú normu, mohli by vytvoriť aj ďalšie,“ tvrdí Šprtka, ktorý upozorňuje na to, že ani na miestach určených pre zásobovanie sa nedá parkovať. „Dve miesta zaberá autoškola a na ostatných sa tiež nedá zaparkovať.“
Po upozornení na súčasný stav mesto uviedlo, že autoškola sídliaca na spomínanej ulici nemá od mesta povolenie na parkovacie miesta pred svojou budovou a podľa Uhera prisľúbila odstrániť reťaze, ktorými si parkovacie miesta ohradila. Podľa Ivana Šprtku však sprístupnenie vzdialených parkovacích miest pre neho nič nerieši. „Zistil som si, že sa môže zastaviť v jednosmernej prevádzke na tri minúty, ak sa tým neohrozia chodci,“ dodal majiteľ, ktorý od mesta naďalej požaduje výnimku na zastavenie pred svojím obchodom.