DRIETOMA. Absolútnou víťazkou jednej z troch súťažných kategórií sa stala špeciálna pedagogička Jarmila Strechová z Melčíc–Lieskového. Svoje pedagogické skúsenosti však odovzdáva žiakom v Základnej škole v Drietome.
Tohtoročnou výhrou obhájila minuloročné prvenstvo, keď sa stala absolútnou víťazkou v kategórii špeciálnych škôl so svojím projektom pre deti s dyslexiou a dysgrafiou. „Tento rok som sa rozhodla vypracovať projekt pre dyskalkulikov, teda deti, ktoré majú poruchu matematických schopností,“ vysvetlila Jarmila. „Chcela som, aby sa deti dokázali dostať k učeniu predmetu, ktorý im robí problémy, nejakým iným spôsobom, ako sa to robí bežne v triede. Cieľom bolo, aby to deti bavilo a zmizol tak odpor k tomuto predmetu, ktorý nadobudli pri vlastných neúspechoch,“ doplnila.
Ako dodala, podľa reakcií detí vidí, že samotný projekt ich zaujal a vypracovaním takéhoto projektu sa aj jej samotnej uľahčila práca. „Pôvodne som si projekt robila pre svoju potrebu, ale keď už bol hotový, tak som sa rozhodla, že ho zašlem do súťaže. Inšpiráciou bola určite i minuloročná výhra,“ priznala Jarmila.
Na projekte pracovala približne pol roka, po večeroch a počas víkendov. Pripravila ho ako prezentácie v PowerPointe, ktoré sú väčšinou vo forme hry, ale zároveň majú i náučný charakter. „Deti, ktoré majú akúkoľvek dysfunkciu treba jednoducho zaujať,“ uviedla Strechová a dodala, že podstatu násobilky pochopili niektorí žiaci až pomocou obrázkov, na ktoré nafotila rôzne pravidelne usporiadané predmety, napr. koláče na plechu, okná na paneláku, bonbóny, poličky v skrini, atď. Takmer všetky prezentácie sú doplnené aj animáciami a zvukom.
Jarmila Strechová uspela vo svojej kategórii medzi ďalšími pätnástimi pedagógmi. „Neviem, či sa prihlásim aj o rok. Zatiaľ nemám žiadny nápad,“ povedala so smiechom. Peňažnú výhru, ktorú si zo súťaže odniesla, podľa jej slov investuje do prerábania bytu. Jej veľkým snom je však to, aby bolo konečne aj v Trenčíne vybudované detské integračné centrum. „V mnohých školách to funguje tak, že po diagnostikovaní im poruchu učenia pedagógovia zohľadňujú, ale individuálne s nimi nikto nepracuje,“ uviedla učiteľka roka Jarmila Strechová.