TRENČÍN. Aj v miestach prechodov pre chodcov majú vozíčkári alebo rodičia s deťmi v kočiarikoch problém dostať sa cez vysoký obrubník.
Zdravý človek problémy s bariérami v okolí Magnusu určite nemá. „Nevnímala som, že je tu nejaký problém s obrubníkmi alebo schodmi, až kým som sa sama nedostala do situácie, že bariéry sa pre mňa stali každodenným problémom,“ uviedla Mária (73) obyvateľka Sihote. Jej syn zostal odkázaný na invalidný vozík. „Prejsť z Rázusovej ulice na Gagarinovu je pre imobilného človeka skutočný problém,“ zdôraznila Mária. Týka sa aj starších ľudí s paličkami, či rodičov s kočíkmi. „Keď chce hendikepovaný človek prejsť na Sihoť, má na výber ísť po ceste pomedzi autá, alebo vyjsť hore schodmi, čo je však z pochopiteľných dôvodov pre vozíčkára nereálne,“ vysvetlila Mária. Doplnila, že problémy nastávajú aj vtedy, keď chcú prejsť od zimného štadiónu na opačnú stranu smerom k Magnusu. „Je tam síce prechod pre chodcov, ale ani na jednej strane nie sú znížené obrubníky.“
V minulosti problém nebol
Na podobný problém nás obyvateľka Sihote upozornila aj pri prechode od Ulice kapitána Nálepku smerom k centru. „V čase, keď tu stála Kotva sme takéto problémy nemali. Bol tu chodník a dalo sa prejsť bez problémov. Zdravý človek si ale neuvedomuje, čo je to nadchádzať si dennodenne niekoľko desiatok metrov,“ povedala rozhorčene Mária.
Vinník nie je známy
Vlastníkom spomínaného úseku je Mesto, na úrade sme konkrétnu odpoveď nedostali. Peter Blažek z útvaru životného prostredia a dopravy nás odporučil na architektov mesta, alebo na referentku dopravy Jarmilu Maslovú. Tá uviedla, že Mesto má s Magnusom dohodu len o výstavbe parkoviska zo zadnej strany budovy. „Čo sa týka chodníkov, neviem o žiadnej dohode medzi majiteľmi a mestom. Odpovedať by vedel Viliam Hubinský, ktorý má na starosti investičné akcie.“ Ten za kompetentných označil architektov mesta. „Projektové dokumentácie majú na starosti architekti mesta,“ povedal Hubinský. Pavol Guga z útvaru architektúry a stratégie posunul zodpovednosť na dopravákov. „Toto patrí správe komunikácií, na toto vám architekti odpoveď nedajú. Náš útvar nerieši bezbariérovosť mesta, to majú na starosti dopraváci, my sa môžeme iba vyjadriť k projektom,“ doplnil Guga.
Jozef Švajdleník dopravákov bránil. „Projektovú dokumentáciu schvaľovali architekti a v konečnom dôsledku oni vyslovujú záväzné stanovisko,“ povedal.