TRENČÍN. Francúzske lektorky Violaine Leroy a Lubomira Rydzek pokračujú v činnosti, s ktorou začali ich predchodkyne. Po jedenásť žiakov z prvého a druhého ročníka má možnosť každý druhý týždeň nahliadnuť do tajov francúzskej kuchyne. Druháci pokračujú v kurze, ktorý navštevovali už minulý rok. „Žiaci, ktorí sa na tento krúžok prihlásili, oň majú skutočný záujem, o čom svedčí aj fakt, že účasť na krúžku býva takmer stopercentná,“ uviedla Violaine Leroy.
Snažia sa vyberať jednoduchšie jedlá
„Je to skvelá príležitosť, ako sa pobaviť, spoznať niečo nové a zároveň sa zdokonaliť vo francúzštine. Niektorí žiaci prichádzajú aj preto, že sa tam môžu dobre najesť,“ doplnila so smiechom Lubomira Rydzek. Keďže príprava väčšiny francúzskych jedál je zložitá a čas trvania kurzu je len dve vyučovacie hodiny, lektorky sa snažia vyberať jednoduchšie jedlá.
„Doteraz sme žiakov učili pripravovať skôr sladké jedlá, pretože tie majú u detí vždy úspech,“ vysvetlila Lubomira. Vedenie krúžku je často komplikované najmä u prvákov, ktorí sú začiatočníci vo francúzštine. „Vtedy využívame gestá a obrázky a my sa pritom tiež naučíme niečo zo slovenčiny,“ vysvetlili lektorky.
„Každá hodina začína opakovaním slovnej zásoby a pokračuje vysvetlením nových pojmov, ktoré sú potrebné k danej lekcii varenia,“ povedali lektorky. Suroviny, ktoré sú potrebné na prípravu jedál, zabezpečujú lektorky, no uvažujú, že by do obchodov vzali aj žiakov. „Aby sa pri nakupovaní zdokonalili v jazyku.“
Pri varení precvičujú slovnú zásobu
Napriek tomu, že varenie je považované za činnosť, ktorej sa venujú prevažne ženy, krúžok navštevujú aj chlapci. „Zdokonaľujem sa v slovnej zásobe, ale baví ma aj samotné varenie. Čokoládový zákusok, ktorý sme sa tu učili pripravovať sme už skúšali urobiť aj doma,“ povedal Juraj Juríček. Tomáš Macúch zase ocenil, že jedlá, ktoré si na krúžku s lektorkami a spolužiakmi pripraví, môže priniesť na ochutnávku domov aj rodičom.
Veronika Sokolíková navštevovala krúžok už v prvom ročníku. „Prihlásila som sa aj tento školský rok, pretože prepojenie teórie s praxou mi vo výučbe francúzskeho jazyka veľmi pomáha,“ vysvetlila žiačka.