Každé z kandidátskych miest, na Slovensku aj vo Francúzsku, si zvolilo inú taktiku, niekto dáva o svojom zámere prihlásiť sa do tejto súťaže najavo hlasnejšie, niekto menej hlasno. Mesto Trenčín nezvolilo hlasnú reklamnú a mediálnu kampaň, ale projekt pripravuje s plnou vážnosťou," informuje samospráva na internetovej stránke mesta. Vedúca Útvaru marketingu mestského úradu Renáta Kaščáková uviedla, že mestá sú navyše stále len v pozícii uchádzačov o kandidatúru, projekty sa podávajú do 16. novembra, a preto nie je vhodné projekt zatiaľ zverejňovať. Jediné, čo prezradila je, že ponesie názov Via Maxima. „Je postavený na symbolike ciest a rímskeho odkazu vytesaného do hradnej skaly." Mesto o kandidatúre informovalo až v polovici októbra. Odvtedy sa uskutočnila jediná akcia, a to Priložme ruku k dielu, keď Trenčania mohli farebným odtlačkom dlane na biele plátno symbolicky podporiť kandidatúru svojho mesta.