oknám ich bytov. Na novom parkovisku sa ani nezvýši počet parkovacích miest.
Stavba začala pred dvomi týždňami. „Nikto nám nič neoznámil, zrazu sa pred oknami objavili mechanizmy a rozkopali chodník, trávnik pred vchodmi,“ hovorí obyvateľka Cecília Holíková. Občania sa domáhali vysvetlenia. „Telefonovali sme na mestský úrad, ale tu nám nikto nič nevedel povedať. Obrátili sme sa aj na poslancov. Tí tiež nemali informácie,“ dopĺňa. Paradoxne dokonca mestská polícia sa prišla občanov spýtať, kto realizuje rozkopávku a stavebné práce. Isté „informačné defekty“ pripúšťa a vedúci útvaru životného prostredia Ladislav Petrtýl, ktorý zvolal minulý týždeň stretnutie nespokojných občanov so zodpovednými pracovníkmi úradu, stavebným dozorom, aj projektantom Jozefom Plocháňom. Občanom pripomenul, aby stretnutie brali ako ústretový krok mesta, pretože ide o mestský pozemok. „Na stavbu je vydané riadne stavebné povolenie, prešlo to pripomienkovaním kompetentnými inštitúciami.“ Vysvetlil, že stavba parkoviska a rekonštrukcia chodníka patria do projektu riešenia statickej dopravy na Sihoti. Projekt mohli občania pripomienkovať v čase jeho prípravy pred cca 3-4 rokmi a zaoberali sa ním aj poslanci za túto mestskú časť. Súčasťou rekonštrukcie je budovanie parkoviska. Pôvodné miesta na parkovanie vozidiel si vybudovali pred rokmi občania a mesto túto plochu neevidovalo ako parkovisko, pretože nemala požadované parametre, ale iba ako rozšírenú komunikáciu. Na to, aby cesta spĺňala kritériá na obojsmernú prevádzku, parkovisko požadovanú dĺžku na šikmé státie áut a chodník normu, museli cestári zobrať z trávnika a posunúť chodník aj parkovisko smerom k oknám bytovky o jeden a pol metra. K splneniu normy chodníka treba zabrať ešte desať centimetrov z trávnika. Proti tomu však dôrazne protestujú občania, hoci práve ten chodník by mal byť dostatočne široký, pretože je pomerne frekventovaný a využívajú ho ľudia idúci na autobusovú zástavku na Považskej ulici,“ upozorňuje obyvateľka činžiaka Alica Gogoláková. Občania sa obávajú aj ďalších terénnych úprav v samej blízkosti koreňov okolostojacich stromov.
V stavbe, ako na stretnutí tvrdil Petrtýl, bude Mesto pokračovať podľa projektu. Východiskom zo situácie, ktoré navrhovali občania, je ulicu zjednosmerniť. Túto požiadavku adresovali občania Mestu už aj v minulosti. O možnosti, či cesta môže byť jednosmerná, rozhoduje inštitút dopravného inžiniera. Návrh, či má byť ulica jednosmerná, musí však predložiť Mesto, až na jeho podnet sa ním môže dopravný inžinier zaoberať.