Výstavba cestnej infraštruktúry je záležitosťou štátu, Mesto však napriek tomu dalo vypracovať projekty. Projektovú dokumentáciu za sumu takmer 50 miliónov plánovalo predať už vlani investorovi Slovenskej správe ciest. Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií však upozornilo, že Slovenská správa ciest na odkúpenie projektov od Mesta bez súhlasu a potvrdenia zdrojov z ministerstva nemá kompetencie a oprávnenie. Primátor Branislav Celler minulý týždeň tvrdil, že o predaji projektov rokujú. Ako však konštatoval hovorca ministerstva Marián Jánošík, po dohode s mestom Trenčín bol projekt ministerstvu odovzdaný bezodplatne. Opozícia v mestskom parlamente, reprezentovaná poslancami za stranu Smer-SD tvrdí, že mesto sa pri príprave stavby dopustilo viacerých chýb. „Jednou bolo, že mesto samo dalo vypracovať projektovú dokumentáciu na viacero stavieb a tieto prostriedky boli neúčelne vyplatené. Mohli byť vynaložené na iné účely,“ hovorí poslanec Ladislav Pavlík.
Termíny začatia výstavby ďalšieho mostu cez Váh sa neustále menia. V roku 2005 bol istý začiatok v roku 2006, vlani Mesto prezentovalo pravdepodobný začiatok výstavby na rok 2007. Stavba, ktorá má tvoriť prvú etapu juhovýchodného obchvatu nezačala ani v tomto roku a realizácia sa odložila. Primátor je najnovšie presvedčený, že sa most začne stavať v prvom štvrťroku 2008. Niekoľkoročný posun však Celler nepovažuje za zdržanie a posun termínov pri takomto type stavieb je podľa nebo normálny „Stavba mosta nie je postavenie garáže, je to z dopravných stavieb jedna z najzložitejších a vyžaduje si aj iný typ prípravy. Ministerstvo výstavbu mosta zaradilo do programu výstavby ciest I. triedy na roky 2007 - 2010, ktorý bude vláda SR ešte len posudzovať. Hovorkyňa SSC Iveta Fedorová však uviedla, že stavbu plánuje Slovenská správa ciest stavať na budúci rok. Predpokladané náklady sú okolo 2,5 miliardy korún.
V týchto dňoch je pred ukončením majetkové vysporiadanie. Pozemky od vlastníkov Mesto vykupovalo za ceny určené znaleckými posudkami, meter štvorcový za 915 korún a za rovnakú cenu ich predá Slovenskej správe ciest.
Údaje o stavbe
Dĺžka trasy: 2,4 kilometra
Trasa: začína na konci trasy diaľničného privádzača, končí napojením na cestu II/507. Vedie priemyselným areálom v mestskej časti Zámostie, ponad Váh (pod biskupickou haťou) a Biskupický kanál a železničnú trať Trenčín – Topoľčany. Križuje sa s ulicami Biskupická, Legionárska a končí pri čerpacej stanici.