Farbičkám a pastelkám neodolal už ako dieťa. Olejovými farbami, ktoré dostal od otca maliara, začal maľovať v šiestich rokoch. I keď sa vyučil za strojného zámočníka, stále ho to ťahalo ku kultúre. Venoval sa divadlu malých foriem, spolupracoval so skupinou Sekáči a so žiakmi gymnázia založil malé divadlo. Neskôr začal v jeho bohatom kultúrnom živote prevládať záujem o výtvarné umenie. Vo svojej tvorbe sa venuje hľadaniu. Nie však námetov, ale formálnych prostriedkov, pričom podľa kurátora výstavy Boteka často prekvapí niečím, čo dovtedy nikto nevidel. „Niekedy nám dlhšie trvá, pokým jeho nové dielo strávime, ale vždy ide o krásne veci,“ doplnil kurátor. Niekedy ide o minimalistickú kresbu, inokedy premyslenú techniku či koláž. Od roku 1990 je autor členom združenia výtvarníkov moravskoslovenského pomedzia a jeho grafika je zastúpená aj v múzeu moderného umenia Andy Warhola v Medzilaborciach. Vo svojej súčasnej tvorbe sa venuje prevažne kolážam a kombinovanej technike. V Katovom dome vystavuje najmä montáže aplikované na fotografie kombinované so zrkadlovou tapetou, ale aj najnovšie štyri koláže vytvorené zo starých československých bankoviek. „Námety čerpám zo šuplíka. Odkladám si veci, ktoré ma trocha oslovia a nie sú natoľko zrelé,“ vysvetlil autor. Keď sa potom v šuplíku prehrabáva, odložené veci ho posunú ďalej a z toho vnikajú rôzne hračky a umelecké diela. „Našiel som doma peniaze, ktoré už neplatili a spomenul som si na Albína Brunovského, ten navrhoval všetky bankovky okrem stokorunáčky,“ upresnil. Podľa autora potrebuje každý námet vlastnú techniku. Popri suchej ihle využíva aj linoryt a v blízkej dobe dôjde aj na olejové farby. Výstava Milana Boudu potrvá v Katovom dome do 30. septembra.