Jej doménou je figúrková plastika. „Je autorkou s osobitou tvorivou invenciou, jej plastiky sa vyznačujú remeselnou a výtvarnou kvalitou,“ tvrdí kurátor výstavy Jan Tluka. Farebne striedme figúrky majú každá svoj výraz, gesto a podľa kurátora majú svoju krehkú dušu. „Prihovárajú sa nám síce nesmelo a placho, ale vnímavý divák vycíti možnosť nadviazať s nimi tichý, vačšinou úsmevný dialóg,“ vysvetlil. Prvá autorská výstava Hildy Lojdlovej je pozvaním do krehkého sveta početnej rodiny človiečikov, tulákov, šašov i filozofov, ktorí sa predstavujú v zastavenom ale viditeľnom pohybe, vždy majú náznak gesta alebo premýšľajú. Podľa Tluku sú jej výtvory často okorenené štipkou humoru, náznakom úsmevu či šibalstva, inokedy nostalgiou. Autorka sa začala venovať keramike kvôli možnosti dotýkať sa hliny. Tvorbe sa venuje v čase pohody a vždy osamote. „Každý raz s napätím očakávam otvorenie pece,“ tvrdí autorka, obávajúca sa, či jej „deti“ prežili žiar a či horúčavou prebudené farby rozkvitli do plnej krásy.
František Pavlica pochádza z obce Hroznová Lhota, maľovaniu sa venoval od mladosti a od šestnástich rokov začal dochádzať medzi amatérskych výtvarníkov do skupiny pri Združenom závodnom klube v Uherskom Hradišti. Venuje sa maľbe, kresbe, grafike, ale aj ilustráciám a mozaike. V poslednej dobe skúša plastiku. Na začiatku sa venoval klasickej krajine, neskôr expresívnym obrazom a s rastúcou skúsenosťou skúša aj portréty a figurálne námety. Pred piatimi rokmi začal František Pavlica používať grafické techniky suchú ihlu a farebnú litografiu. V štýle insitných umelcov začal spracovávať prostredníctvom pestrofarebných pohodových litografií hospodársky rok na Slovácku. Z ďalších poetických obrázkov, ktoré autor vystavuje v Trenčíne, vznikol aj kalendár. „Ak sa ma niekto spýta, či Slovácko vyzerá skutočne tak, ako na mojich obrazoch, tak mu odpoviem, že krása je v ľudských očiach. Kto chce vidieť krásu, tak ju vidí,“ dodal Pavlica.