Andrej Floro kvôli podjazdu príde o predzáhradku a možnosť vstúpiť do svojej garáže. „Tichou ulicou, ktorou prejde päť áut denne, potom bude chodiť päťtisíc,“ sťažuje sa majiteľ domu. „Nevieme, či sa nám oplatí nadstavovať, sme minimálne informovaní. O plánovanom podjazde sa dozvedel spoločne s ostatnými obyvateľmi uličky začiatkom roku 2005 až od robotníkov, ktorý pred jeho domom začali kvôli podjazdu robiť merania a sondy. V podobnej situácii je aj Rasťo Chlebana. „Nič nepodpíšem, ak mi nezaručia, že mi minimálne spevnia základy a vymenia okná,“ tvrdí. Už teraz sa v dome pri prejazde nákladných vlakov trasú v akváriu mušle, preto netuší, čo sa bude diať, keď v jeho tesnej blízkosti budú prechádzať nákladné autá a autobusy.
Podľa poslanca za túto mestskú časť Jána Babiča, domy nemôžu obyvateľom Jasnej ulice vyvlastniť, preto by mali od mesta žiadať majetkoprávne vysporiadanie domov podobne ako v časti Orechové. „Nič nie je ešte rozhodnuté, ešte stále sa to dá zastaviť,“ zdôraznil poslanec angažujúci sa za vysťahovanie rýchlodráhy mimo centra mesta. S jeho názorom súhlasí aj Jaroslav Hrabovský, majiteľ jedného z domov. „Ak by k stavbe došlo, chceme náhradný dom. Bývať na takomto mieste by nebolo bývaním.“ Obáva sa, či by dom nápor premávky vydržal. Regina Vraždová má v uličke stavebný pozemok, na ktorom v takejto neistej situácii nemôže začať stavať. „Ak tu budú chodiť nákladné autá, zníži to cenu pozemku,“ uviedla majiteľka, ktorá má taktiež záujem o majetkoprávne vysporiadanie.
V máji tohto roku podpísalo 325 obyvateľov Sihote petíciu proti podjazdu a kruhovému objazdu. Podľa Miroslava Škodáčka, jedného z iniciátorov petície im však mesto dodnes neodpovedalo. Potreba cestného podjazdu je podľa hlavného manažéra projektu Jána Špánika dôsledkom modernizácie železničnej trate, ktorej investorom sú Železnice SR. „Všetky kríženia železnice s cestami musia byť mimoúrovňové,“ vysvetlil. Cestná komunikácia, ktorá prevedie cestu popod železnicu, bude nadväzovať na kruhový objazd na Hodžovej ulici. Ďalší kruhový objazd sa podľa architektaprepojí s cestou prvej triedy a v budúcnosti vytvorí juhovýchodný obchvat mesta. Cestný podjazd bude mať podľa neho klesanie maximálne šesť percent a bude lemovaný obojstrannými chodníkmi, ktoré si však vyžiadajú zásah do súčasného oplotenia domov. „Keďže niektorí obyvatelia sa nedostanú ku svojim garážam, musíme vytvoriť náhradné riešenie,“ upresnil. Podľa Špánika je v súčasnosti odovzdaná dokumentácia pre stavebné povolenie a projektanti pracujú na poslednej fáze projektu. Samotná výstavba podjazdu sa predpokladá v roku 2010.