Dopravná situácia sa tak skoro nezlepší

Trenčín - Po viac ako pol roku od vyhotovenia predložilo mesto základný koncept generelu dopravy na verejné prerokovanie. Generel dopravy je základným dokumentom, ktorý vo výhľade do roku 2030 rieši komunikačnú sieť mesta a okolia.

K návrhu sa na jeho verejnom prerokovávaní 22. marca vyjadrovali zástupcovia štátnych inštitúcií z oblasti životného prostredia, dopravy, pozemkového úradu, odborných orgánov, ale aj zástupcovia občanov a mimovládnych organizácií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako uviedla riešiteľka dopravného plánovania a spracovateľka generelu Tatiana Blanarová z Dopravoprojektu Bratislava, so spracovávaním začali v roku 2001, kedy dostali od mesta zadanie s konkrétnymi údajmi a kritériami. V roku 2002 boli práce zastavené kvôli nevyjasnenosti modernizácie železnice. Poslanec Ján Babič kritizoval, že tvorcovia generelu nevyužili šancu a nespracovali aj riešenie obchvatu železnice a jej preloženie mimo centra mesta. Ako však argumentovala Blanarová, keď opäť začali na generele po roku 2004 pracovať, museli rešpektovať vstupy, ktoré zadala projekčná kancelária Reming, spracovávajúca projekt modernizácie železnice. „Nemohli sme ponúkať protivarianty,“ odpovedala Blanarová.

SkryťVypnúť reklamu

Generel dopravy rieši dopravnú situácia s výhľadom do roku 2030. Ako však upozornila Blanarová, pokiaľ sa nevybuduje nový cestný most, doprava v Trenčíne sa dovtedy v žiadnom smere nezlepší. Podľa sledovaní v meste nie je takmer žiadna špička, pretože doprava je hustá nepretržite niekoľko hodín. „Cez mesto prejde 24 000 vozidiel za 24 hodín,“ uviedla. Dopravu komplikuje skutočnosť, že jednotlivé časti mesta sú navzájom prepojené len jedinou komunikáciou vedúcou stredom mesta, ktorá je zároveň aj jedinou prejazdnou tranzitnou trasou cez mesto. Ústi tu aj cestný most cez Váh. V charaktere dopravy prevládajú vnútorné jazdy, kde sa autá premiestňujú z jednej časti mesta do druhej. Tvorí až 63 percent, 36 percent áut dochádza alebo vychádza z Trenčína. Ako skonštatovala Blanarová, Trenčín nie je tranzitným mestom. Len necelé dve percentá automobilovej dopravy tvoria tranzit mestom.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším riešením dopravy a spôsobom, ako odbremeniť centrum a zmierniť hustotu dopravy cez mesto, ako vyplynulo z predloženého konceptu, je vybudovanie juhovýchodného obchvatu okolo lesoparku Brezina. „Predpokladáme, že by potom poklesol prejazd počtu áut cez mesto na 15-tisíc za 24 hodín,“ To však skôr ako v rokoch 2010 – 2015 nebude.

Generel dopravy zahŕňa do riešenia aj širšie okolie, trasovanie štátnych ciest a rýchlostných komunikácií, zahŕňa aj územia okolitých obcí – Zamaroviec, Opatoviec, Trenčianskej Turnej, Trenčianských Stankoviec, Trenčianskej Teplej, Soblahova, lokalitu letiska. Na verejné prerokovávania prišli aj starostovia dotknutých obcí, ku konceptu sa však nevyjadrovali.

Zástupcovia niektorých pozvaných štátnych inštitúcií kritizovali nedostatočnú komunikáciu s mestom a skutočnosť, že sa v zadaniach vyskytli pravdepodobne niektoré nepresnosti. Ako upozornila Jozefína Bustinová z regionálneho úradu verejného zdravotníctva, trasa juhovýchodného obchvatu je naznačená mimoúrovňovo aj cez ochranné pásmo vodného zdroja Soblahovská, hoci už niekoľkokrát pripomienkovali nutnosť jeho ochrany. „Opätovne vidíme návrh, kde obchvat ide zase cez vodný zdroj a je nakreslený cez oplotenie vodného zdroja. Rátame s bilanciami tohto vodného zdroja.“ Pripomenula aj novú legislatívu, ktorá vyžaduje reálne merania hluku, nie na základe výpočtov, ale skutočných hodnôt. „Nemožno obísť vplyvy na životné prostredie. Namaľujú sa čiary, ktoré treba vtesnať do určitých území, ale tam, kde prechádzajú cez zastavané územie, sú potrebné protihlukové štúdie a opatrenia. Tie vyžadujú však ďalšie priestory,“ upozornila Bustinová.

SkryťVypnúť reklamu

Richard Medal z Centra environmentálnych aktivít poznamenal, že cyklistická doprava by mala byť na vzostupe, no v Trenčíne sa budeme uberať úplne inou cestou. Tvorcovia generelu dokonca predpokladajú percentuálny pokles cyklistickej dopravy. „Navrhnuté cyklistické trasy nemajú hlavu ani pätu,“ uviedol Medal.

Mestská architekta Adriana Mlynčeková upozornila účastníkov, že môžu svoje pripomienky spracovať písomne a do 6. apríla doručiť na mestský úrad.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 302
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 680
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 159
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 128
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 866
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 144
  1. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  2. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  3. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  4. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  5. Jozef Sitko: Vyhral by Fico voľby i v roku 2024?
  6. Peter Bolebruch: Ako sa Miško, Richard, Milan rozhodli podporiť Robka. Lebo peniaze z EÚ treba a vraj sme právny štát.
  7. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  8. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 840
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 691
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 222
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 415
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 545
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 253
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 13 758
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Viliam Čacho

Rozhovor s riaditeľom HK Dukla n.o. Viliamom Čachom.


Advertorial


Ilustračná foto.

Polícia obvinila 42-ročného muža zo spáchania prečinu útoku na verejného činiteľa.


TASR

LUNA, n.o. radí, čo robiť, ak poznáte niekoho, kto zažíva domáce násilie


  1. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  2. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  3. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  4. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  5. Jozef Sitko: Vyhral by Fico voľby i v roku 2024?
  6. Peter Bolebruch: Ako sa Miško, Richard, Milan rozhodli podporiť Robka. Lebo peniaze z EÚ treba a vraj sme právny štát.
  7. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  8. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 840
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 691
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 222
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 415
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 545
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 253
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 13 758
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu