„Veľa ľudí sa tadiaľ potrebuje dostať do práce, preto sme zrekonštruovanie podchodu pre peších považovali za prioritné,“ vysvetľuje Macúch. Až po ukončení podchodu sa začne s realizáciou cestného podjazdu a s rekonštrukciou železničnej trate, ktorá zahŕňa aj vybudovanie perónov na železničnej stanici, s batožinovým podchodom a podchodom pre cestujúcich, ako i osadenie protihlukovej steny od koľajiska. Stavebnými a rekonštrukčnými prácami sa podľa Macúcha skomplikuje dopravná situácia v meste. Kvôli úplnej uzávere Piešťanskej ulice sa tak jediným možným vjazdom do mesta a výjazdom z neho stane cesta cez Mnešice. Križovatka pri Mnešiciach sa stane na dva roky najvyťaženejším úsekom. „Obavy z dopravného kolapsu sú pochopiteľné,“ netají Macúch. Doprava tu bude občas kritická, vodiči budú musieť byť trpezliví.
Riešením by bolo vybudovanie kruhového objazdu. Hoci cesta nepatrí mestu, mesto dalo vypracovať projekt a na vážnosť situácie, ktorá reálne hrozí, upozornili ministerstvo výstavby, Železnice SR, Slovenskú správu ciest či krajský dopravný inšpektorát. Podľa Macúcha trvalo niekoľko mesiacov, kým začali inštitúcie konať, no i naďalej musia čakať na konečné rozhodnutie.