Výstavu s názvom Jozef Vydrnák – Výber z maliarskej a grafickej tvorby otvorili v piatok 23. februára a potrvá do 4. apríla. Ako uviedla kurátorka a autorka koncepcie výstavy Elena Porubänová, výstava mapuje ostatných desať rokov tvorby umelca. Na výstave prezentuje aj svoje najnovšie dielo, triptych Považie, dokončené doslova len pár hodín pred vernisážou. „Stále tam boli nejaké korekcie, až som sa bál, aby si ľudia od farieb na obraze nezamazali kabáty,“ okomentoval Vydrnák čerstvosť aktuálneho diela, ktoré nazval Letný deň pod Vršatcom, Námestie s anjelmi a Mesto pre anjelov.
Obdobie na prelome rokov 2006-2007 bolo pre Vydrnáka pomerne hektické. Svoje diela vystavoval od septembra na šiestich výstavách, niektoré sa paralelne prekrývali. Výtvarnícky maratón zavŕšil práve v GMAB. „Mal som v tom období na výstavách naraz viac ako sto obrazov,“ hovorí výtvarník. „V jeho dielach zohrávajú významnú úlohu už viac ako dve desaťročia čiary, línie vertikály, ornamentálne, roztancované i významovotvorné,“ priblížila na vernisáži autorovu tvorbu a jednotlivé tvorivé obdobia Porubänová. „Čiara po čiare, línia po línii sa jeho obrazy môžu riešiť ako hlavolamy. Začínal kresleným humorom, dnes sa venuje voľnej maľbe, grafike, ex librisu. Vo svojich dielach zaznamenáva vlastné predstavy a vnemy sveta, v grafikách nájdeme karnevalové hemženie vecí a javov,“ uviedla kurátorka.
Počas svojej tvorby prešiel z grafického obdobia, prezentovaného veľkorozmernými grafikami. „Neskôr som dostal obžerstvo z hustoty čiar a skočil som do extrému, začal som sa vyjadrovať v skratkách,“ prezrádza autor. „Rozfázujem nejaký dej či existenciu, ktorá má svoju minulosť, prítomnosť a budúcnosť medzi čiary, tvoriace akoby časové predely, rozkladám si svet zo znakov,“ Vydrnáka udivuje, aký je svet znakov strohý, ale má zároveň šírku výpovede. „Súčasný svet je o symboloch, taký smajlík je zložený z dvojbodky čiarky a zátvorky a každý tomu rozumie. Tak som si uvedomil, že človek vie znaky rozanalyzovať a ja sa snažím svet dešifrovať cez súbor znakov, ktorý pretvorím do obrazu. Nechám na divákovi, ako si to vysvetlí,“ vysvetľuje Vydrnák. Emocionálnu stránku jeho obrazov dotvára farba. Niekdajšie krémové obdobie postupne vytlačila červená. „Najskôr ľahko presvitala ako podmaľba, potom som ju nechal pôsobiť akoby samostatný prvok „Teraz v najnovšej tvorbe sa snažím viac priznať farbu,“ dodal Vydrnák.