o vyučovanie,“ uviedol to Richard Fides zo spoločnosti Orange.
Do štvrtého ročníka grantového programu „Školy pre budúcnosť“, určený pre učiteľov základných škôl a prvých štyroch ročníkov osemročných gymnázií žiadalo o grantový príspevok 676 uchádzačov. Z predložených žiadostí podporili 81projektov, pričom maximálna výška podpory pre jeden projekt je 30-tisíc korún. V predložených žiadostiach sa zohľadňovali tvorivé spôsoby výučby detí a systematický rozvoj humanistického prístupu učiteľov za použitia nových, alternatívnych metód vyučovania.
Grantový program „Lepšie miesto pre život“, je adresovaný stredoškolákom. Tretí ročník je zameraný na realizáciu rôznych verejnoprospešných aktivít. Podmienkou bola účasť dobrovoľníkov na projekte, ktorí však mali možnosť v prípade záujmu spolupracovať s externými mimovládnymi či štátnymi organizáciami. Do dátumu uzávierky prišlo 121 projektov, z ktorých bolo nakoniec odbornou komisiou vybraných 44. Maximálna výška podpory jedného projektu je 30-tisíc korún. Z Konta podporia aj niektoré projekty, ktoré podávali školy v trenčianskom regióne. Piataci ZŠ v Myjave budú na hodinách matematiky hľadať stratenú civilizáciu. Pri putovaní budú plniť rozličné úlohy a zároveň si precvičia učivá o delení prirodzených čísel, desatinných číslach. Neprebádanú trinástu komnatu – pravek – budú objavovať na hodinách dejepisu, slovenského jazyka, výtvarnej výchovy a prác s počítačom v šiestom ročníku žiaci v Brezovej pod Bradlom. Trenčianski štvrtáci na hodinách vlastivedy budú objavovať komnaty na Trenčianskom hrade. Na projekte prvákov a druhákov zo ZŠ vo Vrbovciach sa budú okrem učiteľky a žiakov podieľať aj rodičia, miestny poľovník a stolár. Aktivity sa budú konať najmä v prírode, v prírodovednom múzeu, ako aj na poľovníckej chate. Školáci v Trenčianskom Jastrabí sa budú zaoberať netradičnými remeslami, v závislosti od ročných období.
Medzi stredoškolákmi uspelo bánovské gymnázium. Získali príspevok na projekt Smerujeme k nulovému odpadu. Predložila ho skupina študentov, ktorá navštevuje už tretí rok biologický krúžok. Chcú presvedčiť študentov školy, že odpad, ktorý produkujú v škole či doma, nemusí skončiť na spoločnej skládke.
Autor: tn