Opätovne by sa mal spustiť v kalendárnom roku 2008. „Ukázalo sa totiž, že v minulom období bol pripravovaný v istom časovom strese. Správa, ktorú sme si nechali vyhotoviť, odhalila niektoré nedostatky najmä s administráciou,“ konštatoval minister kultúry Marek Maďarič. Ako uviedol, lepší spôsob využívania kultúrnych poukazov si vyžaduje legislatívne zmeny ako aj zmeny vo výnosoch ministerstva. „Ak by sme dospeli k záveru, že zabezpečovanie kultúrnych poukazov bude mať na starosti nejaká externá agentúra, vyžiada si to výberové konanie,“ dodal Maďarič.
Ako informovala projektová manažérka Lucia Okoličányová, k 25. októbru 2006 bolo vydaných 902 236 kusov kultúrnych poukazov za vyše 180,4 milióna korún. K uvedenému dňu ich bolo v kultúrnych inštitúciách použitých 316 392 kusov. Prednosta Krajského školského úradu Ondrej Divinský mal na kultúrne poukazy vraj pozitívne reakcie. „Niektoré školy to robili tak, že dva poukazy dali deťom, dva si nechali na návštevy muzeálnych zbierok a podobne.“ I keď sa z pätnástich škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti kraja neprihlásilo iba päť z nich, svedčí to podľa prednostu o určitej nedôvere. „Keďže kultúrne inštitúcie sa hlásili do projektu dobrovoľne, žiaci v menších mestách mali problém zmysluplne využiť svoj preukaz,“ vysvetlil. Všeobecne dobrú myšlienku by podľa Divinského bolo treba dotiahnuť, čo by malo zahŕňať aj rozšírenie spektra prijímateľov poukazov.
Kultúrne poukazy mohli ich majitelia, žiaci a pedagógovia, použiť vo všetkých kultúrnych inštitúciách na Slovensku prihlásených do systému kultúrnych poukazov do 15. novembra 2006.
Podľa riaditeľky odboru financovania ministerstva školstva Jany Sládečkovej sa naopak situácia vzdelávacích poukazov nemení. I v tomto roku dostanú školy od školských úradov osemdesiatkorunové poukazy, ktoré majú slúžiť na podporu rozmanitosti záujmov žiakov. Ako uviedol Divinský, aj tieto poukazy by bolo treba upraviť. „Na školách nám vznikalo množstvo krúžkov, z ktorých niektoré sú iba formálne, aby škola získala financie,“ vysvetlil. Podľa jeho slov by bolo efektívnejšie a administratívne menej náročné, ak by riaditeľ školy dostal peniaze naviac do mzdového fondu, z ktorých by mohol podporovať pedagógov a ich aktivity.