Celkový priemerný nárast cestovného neprevýši 10 percent, tvrdí Peter Toman z tlačového oddelenia samosprávneho kraja. Podľa jeho slov sa výmerom zmenili maximálne ceny jednosmerných obyčajných a zľavnených lístkov do vzdialenosti 100 kilometrov. „Najvýraznejší nárast je na kratších vzdialenostiach. Za obyčajný cestovný lístok do 4 kilometrov sa cena zvyšuje o 3 koruny, od 5 do 7 kilometrov zaplatia cestujúci maximálne o 4 koruny viac,“ uviedol Toman. Pri tarifných vzdialenostiach od 36 do 100 kilometrov sa podľa jeho slov ceny už nezvyšovali. „Mierne zvýšenie cien uprednostnil kraj pred alternatívou radikálneho rušenia niektorých spojov,“ povedal Toman.
Dopravné podniky nemusia siahnuť po maximálnych cenách, cestovné môže byť aj nižšie, ako sú ceny uvedené v cenovom výmere. Rozsah zliav pre študentov a zdravotne postihnutých sa podľa Tomana zásadne nemení. Hlavnou príčinou zvýšenia maximálnych cien je podľa samosprávneho kraja nárast cien vstupov u dopravcov, pričom cenový výmer sa od roku 2004 nemenil. Nárast v prvých dvoch tarifných pásmach zdôvodňuje kraj aj zosúladením cestovného v prímestskej doprave s inými druhmi verejnej dopravy, napríklad s cestovným v MHD.
Hovorkyňa SAD Trenčín Ivana Strelcová povedala, že cestovné zvýšili iba v prípade, ak cestujúci platia za lístok v hotovosti. Pokiaľ použijú čipovú kartu, výšku cestovného dopravca nezmenil. Podľa Strelcovej chcú takto vytvoriť tlak na ľudí, aby si vybavovali čipové karty. „Je to predbežné opatrenie dostatočne dopredu, aj ako príprava na vstup do eurozóny. Je nepredstaviteľné, že sa bude platiť cestovné v hodnote deväť korún a bude sa to platiť eurami,“ povedala. Poplatok za vydanie čipovej karty je podľa hovorkyne maximálne 200 korún. Strelcová povedala, že využívanie čipových kariet má viesť aj k znižovaniu nákladov dopravcu. „Rádovo sú to milióny korún, ktoré sa ročne platia napríklad za sčítavanie mincí, odvody mincí a peňazí do bánk. Zároveň musíme mať SBS, ktorá preváža tieto peniaze,“ dodala.