sti postupne od 2 do 20 korún. Ako uviedol riaditeľ Úseku obchodu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Pavol Gallo, cena cestovného bude rovnaká pre všetky formy vlakovej osobnej dopravy a nedôjde k zvýšeniu cestovného. ZSSK tak reaguje na systém cestovného v iných krajinách Európskej únie, kde rýchlikový príplatok neexistuje. ZSSK by mali naďalej podporovať aj sociálne zľavy, ktoré by chceli zjednotiť v spolupráci s autobusovými dopravcami a so samosprávami.
Od nedele 10. decembra platí nový železničný cestovný poriadok. Za jeho zostavenie zodpovedajú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré prevádzkujú železničné trate. V novom cestovnom poriadku sa zohľadňujú aj časové prirážky na koridore Bratislava - Nové Mesto nad Váhom, povedal Milan Neviďanský, vedúci oddelenia Odboru dopravy ŽSR. Podľa generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Milana Chúpeka sa pri zostavovaní poriadku zohľadňovala harmonizácia a optimalizácia železničnej dopravy, ktorou sa má docieliť jej lepšie využitie. Harmonizácia v tomto prípade znamená to, aby sa neprekrývali železničné a autobusové spojenia na tých istých tratiach. A tiež nasadenie menšieho počtu vozňov na tratiach, ktoré nie sú plne vyťažené. Optimalizácia železničnej dopravy bude znamenať sledovanie využitia vlakových spojení v regiónoch. ZSSK v spolupráci so samosprávou hľadajú riešenie na prevádzkovanie nerentabilných lokálnych železníc v Tatrách a v Trenčianskych Tepliciach.