lici, o ktorom Mesto uvažuje už niekoľko rokov.
Výberové konania na investora pozastavili po tom, ako v máji zrušilo verejnú súťaž. „Dôvodom sú investičné náklady, ktoré sú väčšie ako sme predpokladali. V rozpočte na rok 2006 vyčlenili na výstavbu rovných 40 miliónov. Ponúknutá cena dodávateľa - 71,5 milióna korún prevýšila finančné možnosti rozpočtu mesta. „Určite parkovací dom potrebujeme, v blízkosti centra mesta parkovisko nie je, najlepšie by bolo výstavbu zabezpečiť dodávateľským spôsobom,“ tvrdí Koreň. S parkovaním majú problémy aj obyvatelia sídlisk. Kým niekde pýtajú ďalšie plochy, inde sa búria proti záberu zelene na parkovacie miesta.
Hájovkári stále nemajú kde parkovať
Obyvatelia sídliska Hájovky sa sťažujú na problém s parkovaním v ich obytnej zóne. Veľký problém je s parkovaním pred rodinnými domami. Automobily tu parkujú na chodníku po celej jeho dĺžke. Z rodinných domov sa kvôli autám obyvateľom nedá v niektorých hodinách ani vyjsť na ulicu. „Pred našou bytovkou stávalo veľa cudzích áut, i keď mali vlastné parkovisko pred svojím domom,“ vysvetľuje obyvateľ Škultétyho ulice pri sídlisku Hájovky, Peter Drha. Podľa Aleny Rudyovej z referátu dopravy a miestnych komunikácií Nového Mesta nad Váhom bolo v celej lokalite pridelených 78 parkovacích miest. „Žiadali sme Mesto, aby sme mali vlastné parkovisko, lebo situácia už bola neúnosná.
Vyhoveli nám a preto máme 13 miest na parkovanie i miesto pre ŤZP,“ pokračuje Drha. Aj napriek prideleným parkovacím miestam sa pred jedným z rodinných domov objavili betónové kvetináče, ktoré zabraňujú sebeckému parkovaniu. Na stretnutí občanov a poslancov mestskej časti Hájovky dostali ostatní obyvatelia slovný súhlas mesta, že si môžu umiestňovať zábrany pred svoje brány. Alena Rudyová z referátu dopravy ďalej upozornila na fakt, že doposiaľ žiadnu sťažnosť ohľadom parkovacích miest neobdržala. „Sedemdesiat miest na parkovanie ostalo voľných, pre ostatných obyvateľov Hájoviek,“ dodala. To ale zrejme pre „hájovkárov“ nie je postačujúce, pretože aj napriek rozdeleniu parkovacích miest je ich v tejto lokalite nedostatok. „Ja som ochotný si miesto na parkovanie aj zaplatiť, len chcem mať istotu, že môžem niekde v blízkosti svojho paneláku parkovať,“ vysvetľuje Ivan Popelár, ďalší z obyvateľov sídliska. Situácia je najhoršia obvykle v sobotu večer.
Alexandra Koreňová
Protestovali proti záberu zelene
Obyvatelia inej ulice v Novom Meste – Tematínskej, však proti výstavbe parkoviska pred ich domami protestovali. V rámci projektu humanizácie im mesto začalo v lete stavať nové parkovisko tesne pod oknami bytovky. Obyvatelia tvrdili, že pritiahnutím áut priamo pod okná detských izieb a spální sa zhorší ich životné prostredie. Občianske združenie Brečtan poukázalo, že úpravami chodníkov a nových parkovacích miest napríklad na Tematínskej ulici na Hájovkách bol porušený schválený územný plán mesta. „Pred úpravami bol v lokalite 37,5-percentný podiel zelene, čo nespĺňalo percentuálny podiel plôch zelene podľa územného plánu. Ten pre danú lokalitu uvádza 41 až 55 percent. Po úpravách sa opäť plocha zelene zmenšila o dve percentá,“ pripomínali v liste primátorovi mesta aj zástupcovia občanov, Strany zelených a OZ Brečtan. „Technické služby mesta stavali parkoviská aj na zelených plochách i keď sa proti tomu postavilo 30 obyvateľov mesta. Celá situácia je dôsledkom toho, že mesto nemá vypracovaný žiadny komplexný program humanizácie, ktorý by bol predložený na verejné pripomienkovanie občanom, obyvateľom sídliska Hájovky,“ uvádza sa v liste. Podľa viceprimátora Alexandra Koreňa však projekt humanizácie je spracovaný a práce podľa neho pokračujú. „Projekt zahŕňa opravu komunikácií, chodníkov i ciest, čiastočné odvodnenie a budovanie parkovacích miest, detských ihrísk a výsadbu zelene. V jeho realizácii budeme etapovito pokračovať aj v ďalších rokoch.“ Ako uviedol, aj v prípade protestu obyvateľov Tematínskej ulice došlo ku kompromisu. „Obidve strany vyjadrili súhlas s takýmto postupom, aký sme naplánovali,“ uzavrel Koreň.
(ls)