Bombu aktivovalo zariadenie s červeným digitálnym displejom, ktorý odčítaval čas do katastrofy. Neohrozený hrdina sa potom chvíľu kutral v kábloch za asistencie neohrozenej hrdinky a tesne pred výbuchom prestrihol správny kábel. Countdown sa zastavil vždy jednu sekundu pred pohromou a hlavný protagonisti si mohli padnúť do náručia a vrelo si zasľubovať spoločnú budúcnosť. Vo všetkých týchto filmových gýčoch boli bombové displeje červené. Zvláštne. Ani jeden zelený a pritom zelená upokojuje. Bomby s dispejmi akosi vyšli z módy. Každému návštevníkovi kina začalo byť po čase jasné, že odčítavanie sa zastaví na čase 001 a bude happyend. Majstrom v strihaní bombových káblov je Bruce Willis. Ten strihá ako besný a samozrejme vždy tiež na poslednú chvíľu. Zlé jazyky tvrdia, že do veľkofilmu Titanic ho neobsadili preto, lebo na konci chcel všetkých zachrániť. Bombostrihači prišli o kšeft, keď nastúpili mutanti. Nemyslím pubertiakov, ktorí jódlujú popod rašiace fúzikové chmýrie, ale živočíšnych mutantov. V amerických filmoch mutuje všetko. Ebola sa zvrhne na neliečiteľný kmeň. V kanáloch veľkomesta žije zmutovaný aligátor, ktorého školáčka spláchla v sociálnom zariadení a on sa iniciatívne naglgal z obsahu suda pri blízkej chemickej fabrike. Zmutoval a počas filmu sa v stokách živí tepelne neopracovanými členmi Národnej gardy, ktorých žerie aj s helmami a baterkami. Zmutovali už aj také nevinné a pracovité tvory ako včielky voskošľapky. Naposledy v televízii mutovali netopiere, ktoré s rozkošou požierali tamojších občanov. Neohrození vedci (samozrejme On a Ona) ich však v jaskyni zachladili, hoci mali v pätách letku ef šestnástiek.
Scenár klasického mutantského filmu má nasledujúcu podobu:
1/ Výskyt problému, prípadne nevysvetliteľného javu, ktorý všetci podceňujú.
2/ Prvé obete.
3/ Výskyt vedca a vedkyne, ktorí niečo tušia, ba dokonca šípia.
4/ Podcenenie nebezpečenstva zo strany štátnej správy (hodí sa arogantný ignorant).
5/ Tvrdohlavé pátranie vedeckého páru po príčinách katastrofy.
6/ Zmobilizovanie armády a uzavretie územia.
7/ Heroický víťazný boj vedeckého páru s pohromou a s nechápavými štátnymi inštitúciami.
8/ Šťastný koniec.
Nasledujú päťminútové titulky. V prípade, že vo filme vystupoval kôň, nasleduje vyhlásenie amerického úradu na ochranu zvierat, že kôň nebol zranený. To, že sa na cimpr-campr dolámalo päť kaskadérov, sa neuvádza.
Mutantské filmy majú nekonečnú zásobu námetov, lebo na svete žijú státisíce živočíšnych druhov. Mne osobne chýba film o zmutovaných krtkoch, ktorí by podrývali základy mrakodrapov na Manhattane, prípadne o zmutovaných lietajúcich slonoch ničiacich domorodé dediny v Yunanskej provincii. A keďže v americkej filmovej produkcii nie je žiadna somarina nemožná, možno sa na staré kolená dočkám aj tých krtkov.