„Značné množstvo vody z topiaceho sa snehu a jarných dažďov nasiaklo do svahu, vytvorila sa šmyková plocha, čo následne spôsobilo zosunutie svahu na traťovú koľaj,“ informovala hovorkyňa Železníc SR Kornélia Blašková. Železnice nahradili dopravu autobusmi v úseku Poriadie – Myjava. Územie okolo trate doteraz vykazuje nestabilitu. „Naďalej ho sledujeme a zaznamenali sme neustále zosuny pôdy, dopĺňané padaním skál,“ uviedla Blašková.
Problémy s nestabilným okolím svahu, zvetranými opornými múrmi, ktoré sa nakláňali nebezpečne na trať trvajú okolo trate už dlhšiu dobu. Na trati bola z toho dôvodu dlhodobo obmedzená rýchlosť, pred zosunom až na 10 kilometrov za hodinu. V sobotu 1. apríla sa zosunula pôda z ľavej strany svahu. Predpokladaná výluka na trati sa z niekoľkých týždňov natiahla už na dva mesiace. Podľa informácií ŽSR, a.s. bude však ešte pokračovať. „Po vykonaní geotechnického prieskumu zemín a hornín a po objasnení veľkosti a príčin poruchy Železnice vykonajú nutné a vhodné sanačné opatrenia. Už podľa doterajších informácií je predpoklad, že opatrenia budú značného rozsahu a vyžiadajú si aj rozsiahlejšie investície. Rozsah a časovú náročnosť bez dôkladného geotechnického prieskumu nevieme posúdiť,“ doplnila hovorkyňa.
Obyvatelia okolitých obcí sú na pravidelnú vlakovú dopravu zvyknutí. Ako nám potvrdila starostka obce Poriadie Zuzana Boskovičová je pre obyvateľov obcí okolo trate železničná doprava vyhovujúcejšia. Vlakmi cestujú do práce do Starej Turej, Nového Mesta nad Váhom, alebo do Myjavy aj z toho dôvodu, že k vlakom majú prípoje na rýchliky, čo sa o autobusoch nedá povedať.
Náhradná autobusovú doprava premáva podľa vlakového grafikonu, cestujúcim na celej trati Nové Mesto nad Váhom – Vrbovce spôsobuje dvojnásobné prestupovanie z vlaku do autobusu.