Podľa jeho slov rokujú s významnými výrobcami lietadiel ako Airbus, Boeing, Lockheed Martin o možnosti prenesenia časti výroby alebo servisných stredísk do Trenčína. Výšku investície ani termín vybudovania leteckého parku Mikle-Barát nevedel uviesť. „Reálne nejaké investície by mohli prísť až v roku 2008,“ povedal. Letecké opravovne podľa neho na rozdiel od zámerov predošlého vedenia nebudú prepúšťať zamestnancov. Momentálne vo firme pracuje 430 ľudí. „Po všetkých prepočtoch sme zistili, že táto firma je schopná uživiť 500 zamestnancov. Budeme prijímať predovšetkým robotnícke profesie,“ konštatoval.
Firma chce podľa Mikleho-Baráta zlepšiť svoje výsledky zvýšením produktivity práce o 50 perrcent, znížením počtu vedúcich pracovníkov o polovicu, znížením zásob o 40 až 50 percent, skrátením času cyklu opravy a znížením nepriamych nákladov. „Od 1. mája sme nastolili štíhlu a plochú organizačnú štruktúru, bol zrušený celý stredný článok riadenia,“ uviedol. Firmu skoncentrujú do dvoch administratívnych budov a jednej technickej výrobnej haly. Ostatné priestory budú ponúknuté na prenájom. Z vojenského letiska pri opravovniach chce vytvoriť malé regionálne letisko s medzinárodnou pôsobnosťou, ktoré by slúžilo pre biznis jety.
Letecké opravovne Trenčín dosiahli za minulý rok čistý zisk po zdanení 26 miliónov Sk, čo je viac, ako sa očakávalo. „Koncom roka boli zákazky z ministerstva obrany, ktoré sme stihli v termíne v priebehu novembra a decembra,“ konštatoval prokurista Miroslav Obert. Od februára sú opravovne akciovou spoločnosťou so 100-percentnou účasťou štátu. Mikle-Barát sa stal riaditeľom od decembra 2005 po konkurze, ktorý vypísalo ministerstvo obrany.