Na zastávke v Ilave o 5.20 h policajti autobus odstavili a vodiča podrobili dychovej skúške. Tá odhalila, že šoféroval riadne posilnený alkoholom. Namerali mu 2.29 h promile alkoholu v dychu. Podľa hovorkyne SAD Trenčín Ivany Strelcovej, bol vodič zamestnaný u SAD Trenčín len štyri mesiace, ale nikdy nezaznamenali u neho problémy s alkoholom. Zamestnávateľ ho okamžite prepustil a 45-ročný vodič bude podľa Kataríny Hlaváčovej, zástupkyne hovorkyne KR PZ v Trenčíne, obvinený z ohrozenia pod vplyvom návykovej látky.
Ďalšieho šoféra autobusu zistila policajná hliadka medzi Novým Mestom nad Váhom a Trenčínom. Namerali mu 0,44 promile alkoholu v dychu. Vodič, ktorý pracoval v SAD vyše 10 rokov, nešoféroval však riadny linkový autobus, ale súkromným autobusom viezol športovcov – novomestských volejbalistov na zápas až do Humenného. V tento deň mal voľno v zamestnaní. Podľa Strelcovej bude však 44-ročný šofér prepustený. Porušil interné nariadenia, pretože nemal od zamestnávateľa súhlas na vedľajšiu pracovnú činnosť. „Naviac mu policajti zadržali vodičský preukaz a tým nespĺňa zmluvné podmienky na prácu šoféra,“ konštatovala Strelcová. „Keďže vodič nebol v stave vylučujúcom spôsobilosť, nebola naplnená skutková podstata prečinu,“ uviedla Hlaváčová.
Napriek týmto dvom prípadom Strelcová tvrdí, že všetkých 158 náhodných kontrol na alkohol, ktoré urobili od začiatku roka medzi zamestnancami SAD, boli negatívne. Preto kvôli alkoholu v tomto roku ešte nikoho neprepustili. Poslednú skúšku vykonali v Považskej Bystrici len deň predtým, 5. apríla o 4,45 h. Skontrolovali 15 šoférov priamo na autobusovom nástupišti a všetky skúšky boli negatívne.
Zistenie medzi verejnosťou, že v jednom týždni po cestách riadili autobus až dvaja šoféri, ktorým zistili požitie alkoholu, bolo šokujúce. „Autobusom často necestujem, ale dvaja opití šoféri v priebehu týždňa je dúfam iba ojedinelý extrém,“ hovorí Monika. „Dúfam, že to bola výnimka,“ pridáva sa Zuzana, ktorá častejšie ako autobusom cestuje autom. Počínanie vodičov odcudzujú aj ich kolegovia, šoféri SAD Trenčín. Jaroslav pripúšťa, že takéto situácie sa môžu stať, keď šoféri neštartujú z domovskej stanice a nemá kto skontrolovať, v akom stave ide šofér do práce. Kategoricky by postupoval ďalší profesionálny šofér František. „Hneď by som ho prepustil a ešte by som mu zobral „vodičák“ na veľmi dlhú dobu. Šoférovať autobus, kde máte zodpovednosť za cestujúcich, to nie je taká sranda, ako keď sa vozíte na motorke.“
Autor: ls, ak, sim