Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Duniace lokomotívy oberajú ľudí o spánok

Trenčín - Už viac ako pol roka ruší obyvateľov, bývajúcich v okolí stanice, hluk z naštartovaných lokomotív. Vlaky prichádzajú od leta niekoľkokrát do týždňa, zaparkujú na koľaji, najbližšej k rodinným domom a bytovkám na Hodžovej ulici a celú noc zostanú


lokomotívy naštartované.

„V lete zapínali motory až okolo 23.00 h, teraz v zime išli sústavne od večera do rána,“ tvrdí Andrea Bočáková, ktorá býva na Hodžovej ulici. So svojimi skúsenosťami sa pridáva aj Peter Jozefčík. „Sme na hluk zvyknutí, ten klasický staničný nám už neprekáža. Žijem tu roky, podľa hlásení na stanici i prejazdu vlakov si dokážem napraviť hodinky, tento zvuk je však nepríjemne dunivý.“ Situácia je neúnosná aj z hľadiska životného prostredia, svorne upozorňujú. „Výpary z dvoch súčasne plne idúcich dieselových lokomotív zamorujú celé okolie a znemožňujú vetranie. To nehovorím o ekonomickom hľadisku,“ dodáva Bočáková.

Skryť Vypnúť reklamu

Od začiatku marca sme sa snažili vypátrať komu vlastne vlaky patria, kto zodpovedá za ich prepravu a parkovanie v Trenčíne na stanici. Dlho sa zdalo že vlaky sú len fatamorgánou, ktorú vidia, počujú a cítia len sťažujúci sa obyvatelia. Všetky organizácie, na ktoré sa rozčlenili železnice, si problém posúvali ďalej. Začali sme u prednostu trenčianskej železničnej stanice Antona Kukučku. „Sú to záležitosti, s ktorými ja nepohnem. Každý vlak patrí inej spoločnosti, pre stanicu to je už cudzí subjekt. Našou úlohou je starať sa o dopravnú cestu, aby bola prevádzkyschopná.“ Na návrh sťažujúcich sa občanov, aby na noc vlaky boli odstavené do depa v Trenčianskej Teplej, prednosta stanice odpovedal. „Vlaky nemôžeme bez povolenia prepravcu premiestňovať. Každý vlak má určenú prepravnú cestu. Urobili by kilometre naviac, ktoré by niekto musel zaplatiť.“

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte pred 4 rokmi boli železnice jednou spoločnosťou. Odvtedy sa postupne rozčleňujú na ďalšie spoločnosti. V roku 2002 sa Železnice SR rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničnú spoločnosť, a. s. (ZSSK). Pred rokom, 1. januára 2005 sa ZSSK rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, ktorá zabezpečuje osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia. V jej kompetencii je nákladná doprava.
Ďalšie pátranie po pôvode problému parkujúcich vlakov nás logicky doviedlo k hovorcovi spoločnosti Cargo Slovakia Marekovi Kuncovi. Podľa jeho vyjadrenia by v Trenčíne nemali nákladné vlaky parkovať. „Nákladné vlaky Trenčínom len prechádzajú. Ak je potrebné vlak deponovať v Trenčíne, hnacie dráhové vozidlá sa odvesia a vracajú sa späť do Trenčianskej Teplej do rušňového depa. Hnacie dráhové vozidlá, ktoré produkujú hluk v železničnej stanici Trenčín, patria inému dopravcovi, ktorým je Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť (BRKS).“

Skryť Vypnúť reklamu

Riaditeľ tejto spoločnosti Tomáš Fabor uvádza, že Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť, a.s., prevádzkuje nákladnú dopravu do stanice Veľké Bielice a Zemianske Kostoľany, Trenčín. „V úseku Trenčianska Turná – Chynorany platí v čase od 19.10 h do 5.35 h výluka dopravnej služby, počas ktorej nám ŽSR ako správca železničnej infraštruktúry nepovolil uskutočňovať prevádzku. Preto musíme s vlakom prečkať v Trenčíne na skončenie výluky dopravnej služby.“ Stále naštartované lokomotívy považuje riaditeľ za nevyhnutné. „Inak by v lokomotívach zamrzla voda, ktorá slúži na chladenie motora a jej zamrznutie by spôsobilo okrem znefunkčnenia lokomotívy aj jej značné poškodenie.“
Podľa posledných informácií došlo k dohode so ŽSR a vlaky bude možné prepravovať po trati do Chynorian aj počas výluky dopravnej služby. Fagor predpokladá, že tým sa problém parkujúcich vlakov vyrieši. „Naviac príchodom teplejšieho počasia nebude potrebné mať lokomotívy zapnuté,“ dodáva riaditeľ Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti Tomáš Fagor.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 908
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 051
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 797
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 767
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 673
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 617
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 079
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 488
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 325
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 152
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

„Panenkovský dloubák“? Neriskujem, že zlyhám, hovorí penaltový špecialista Steinecker

Messi, Totti, Cristiano Ronaldo, či Ibrahimovič by mu mohli čistiť kopačky. Peter Steinecker z Hrádku sa za ostatných šesť sezón ani raz nepomýlil pri kopaní pokutového kopu. V súťažných zápasoch ich už zvládol 20 v sérií.

Peter Steinecker

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

R. Rybníček: Vyjadrenie pani prezidentky bolo racionálne

Primátori, primátorky i starostovia a starostky robia podľa neho všetko pre to, aby Ozbrojeným silám SR pomohli a celú operáciu spolu zvládli.

Prezident Únie miest Slovenska Richard Rybníček.

Testovanie: V Trenčíne chýba asi 20 percent zdravotníkov, ktorí majú robiť stery

Momentálne má mesto Trenčín na všetkých 50 odberných miest dostatočný počet administratívnych pracovníkov i pomocného zdravotníckeho personálu.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Už ste čítali?