maďarskej alternatívnej legendy Trottel.
Kapela z Budapešti nie je trenčianskemu publiku neznáma. V roku 2000 si zahrala na Pohode a o tri roky neskôr v Kine Hviezda. Jej začiatky siahajú do roku 1985, od roku 1989 skupina koncertuje a vydáva albumy. Odvtedy odohrala okolo 500 koncertov v Maďarsku i zahraničí, vystúpila na väčšine významných európskych festivalov a vydala 9 albumov. Aktuálny koncertný program, s ktorým sa v sobotu 4. marca predstavila v Trenčíne, nadväzuje na jej CD Stereodream Experience, vydané v roku 2002.
Maďarskí hudobníci svoju hudbu označujú krkolomným názvom experimental jazz punk psychedelic underground etno core, z čoho je zrejmé, že ide o fúziu rôznych hudobných štýlov pretavených na vlastný obraz do podoby progresívnej tanečnej hudby.
Súčasné 5-členné obsadenie kapely odohralo strhujúci koncert plný nespútanej energie, ktorý prekonal všetky očakávania. Vo zvuku kapely dominovala kombinácia živej rytmiky bicích nástrojov Gábora Mihalicsa a basgitary zakladateľa kapely Tamása Rupaszova a naprogramovaných syntetizátorových sekvencií podfarbených zvukomalebnými plochami klávesových nástrojov. Nad tým sa klenuli sugestívne melodické linky etno-jazzového saxofónu mladej hudobníčky Rity Kardos a elektrickej gitary. Hlavnou postavou kapely je spevák, rapper a huslista Todd Williams, Američan, ktorý od roku 1992 žije vo východnej Európe a k Trottel sa pridal pred piatimi rokmi. On je tým pravým frontmanom udržiavajúcim kapelu i publikum v maximálnom nasadení a vzájomnej výmene energií gradujúcej k záverečnej extáze, v čom mu úspešne sekundoval Kaktusz, gitarista, klávesák a hráč na didgeridoo. O tom, že hudobníci i fanúšikovia splynuli v jeden pulzujúci organizmus, svedčia aj dva návraty kapely na pódium a prídavky, pri ktorých vzájomná inšpirácia a nadšenie na pódiu a v publiku boli nedeliteľné!
Úlohy predskokana sa úspešne zhostilo trenčianske bigbítové trio Ľubor Martin Mikrostar s frontmanom Ľuborom Benkovičom, bývalým textárom Bez ladu a skladu, skvelým 16-ročným bubeníkom Martinom Kodom a basgitaristom Martinom Skovajsom.
Autor: mark