Jeho deviaty ročník ponúkol štýlovo i kvalitou pestrú hudobnú nádielku, ktorá potešila niekoľko desiatok návštevníkov.
Festival, ktorý začal typickým trenčianskym posunutím začiatku, otvoril zvolenský hudobný projekt nazvaný Comp&Neros. Kombinácia elektronických hudobných podkladov z počítača a živého hrania priniesla nie príliš objavné zvukovo-hudobné lego. Skupinu síce tvoria celkom zruční inštrumentalisti (basgitarista, perkusista a flautista) sporadicky doplnení o speváka, ich tvorbe však zatiaľ chýbajú výraznejšie nápady, ktoré by monotónny zvuk s dominantnou počítačovou rytmikou posunuli za hranice banálnosti.
Najväčším prekvapením festivalu bol nasledujúci Atlantic Cable, vlastným menom Tyson Cosby, kanadský spevák a gitarista žijúci v Prahe. Jeho pesničky za sprievodu elektrickej gitary a fúkacej harmoniky ponúkli emotívnu hudbu pohybujúcu sa od jemnejších folkových polôh až po expresívny rock so skreslenou gitarou. Takto nejako znie invenčný, moderný folk-rock 21 storočia, aj keď nie všetci poslucháči sa dokázali na Cosbyho hudbu dostatočne koncentrovať.
Po komornejšom vystúpení Atlantic Cablea prišla na rad skupina Živé kvety spojená s bratislavským divadlom Stoka, ktorá na pódium priniesla zvuk i nadšenie tancovačkových bigbítových kapiel 70-tych rokov minulého storočia. Herečka a speváčka Lucia Piussi síce nedisponuje „veľkým“ hlasom a ani jej spoluhráči neoslňujú svojimi vskutku amatérskymi hudobnými výkonmi, publikum si však získali chytľavými refrénmi piesní a radosťou z muzicírovania. Páčili sa natoľko, že diváci si v ten večer po prvý raz vyžiadali prídavok.
Nasledujúci Abuse z Bratislavy predstavujú špičku slovenskej elektronickej hudobnej scény, čo potvrdili aj svojim koncertom na FrogJam 09. Vyvážená kombinácia počítačových zvukových štruktúr a klávesov Vlada Ďurajka, DJ Hlavolama a živej rytmiky - basgitaristu Martina Turzíka a trenčianskeho hráča na bicie nástroje a trúbku Matúša Homolu ponúkla sugestívne zvukové koláže plné pestrofarebných nálad a atmosfér. K výbornému dojmu z vystúpenia prispela video projekcia, takže poslucháči mohli chvíľami počúvať hudbu k filmu, inokedy zasa sledovať pohyblivé obrazy ilustrujúce vzrušujúci hudobný mix ambientu, nu jazzu, hip hopu i elektronického popu.
Po Abuse prišlo na rad krnovsko-pražské elektronicko-gitarové zoskupenie Bratři Orffové, ktoré svoje pozoruhodné hudobné experimenty nazýva folkovými písničkami, miestami preloženými downtempovými rytmami, či prifarbenými ambientnými plochami.
Záver koncertného maratónu patril reprezentantom trenčianskej hudobnej scény - gitarovému triu Kubra Sound System. Nie, že by išlo o slabú kapelu, ale v Trenčíne určite existujú aj zaujímavejšie hudobné skupiny alebo projekty.
Festivaloví vytrvalci boli napokon odmenení DJ setom, ktorý skončil okolo piatej hodiny ráno.
Záverečné hodnotenie? Pri väčšej odvahe siahnuť aj po menej známych, ale kvalitných menách, FrogJam by mohol byť naozaj výnimočným fórom pre alternatívnu hudobnú scénu. Ak by sa k tomu pridalo aj vykázanie fajčiarov na čerstvý vzduch, bol by zároveň miestom, kde sa dá mnohohodinový hudobný maratón zvládnuť v príjemnom prostredí.