V čase, keď na Vlárskej ceste pri firme Old Herold padnú závory a autá, ale najmä autobusy a nákladné autá zaplnia cestu od závor až ku križovatke tak, že zastavia celú dopravu. Situácia sa opakuje najmä v čase dopravnej špičky, kedy sa križovatka stáva neprejazdnou, pretože ju blokujú stojace vozidlá. Doprava smerom na Bratislavu aj do centra zostane stáť. Chýba tu ďalší prídavný súbežný pás, ktorým by sa situácia mohla upraviť.
Účastníkmi stavebného konania boli okrem ostatných inštitúcií, aj Mesto Trenčín, či Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja. Podmienku vybudovať prídavný pás nenavrhli. Ako povedal riaditeľ Správy ciest TSK Miloš Mažár, žiadali v pripomienkovom konaní, aby bol zabezpečený prejazd na Vlársku cestu, ktorá patrí do správy organizácie. „Z pohľadu dopravy bolo jasné, že keď budú rampy dole, môžu nastať problémy. Ale pri prídavnom páse by sa muselo zasiahnuť do pozemkov susediacej firmy. A súčasné riešenie zohľadňovalo to, že prechod sa bude upravovať v súvislosti s modernizáciou železničnej trate,“ uzavrel Mažár. Podobný názor prezentuje aj Jozef Švajdleník z Mestské úradu Trenčín, z útvaru životného prostredia a dopravy. „Rozhodovali sme sa podľa vtedajších informácií. Mala tu byť namiesto závor mimoúrovňová križovatka – podchod popod trať a železničná vlečka mala byť odstránená. Z toho ale zišlo, lebo investor nedohodol majiteľom vlečky. Dá sa však povedať, že dnešné riešenie je provizórne, pretože po modernizácii železničnej trate by tu mal vzniknúť iba priechod pre peších pod železnicou. Mimoúrovňová križovatka pre motoristov bude na niektorej vedľajšej odbočke, pravdepodobne, na Žabinskej ulici. Bude tu teda úplne iné dopravné riešenie, “vysvetlil Jozef Švajdleník.
Ako sa majú vodiči zachovať informuje hovorkyňa KR PZ Lenka Bušová. „Železničné priecestie zrejme bude v budúcnosti na tomto mieste zrušené v súvislosti s modernizáciou trate. V súčasnej situácii, by sa vodiči mali správať tak, ako ukladá zákon o premávke na pozemných komunikáciách. Podľa neho pri jazde cez križovatku nesmie vodič vojsť na križovatku, ak mu situácia nedovoľuje pokračovať za križovatkou v jazde, takže by bol nútený zastaviť vozidlo na križovatke.“ Vodičom zostáva dovtedy zvýšiť ohľaduplnosť a rešpektovať pravidlá. „Podobné priecestie je i pri Bille a smerom na Biskupice. Na týchto križovatkách nevznikajú nejaké závažné kolízie,“ dodala Bušová.