vplyv. Televíziu vzápätí opustili viacerí Ruskovi ľudia a väčšina slovenských politikov sa svorne zhodla, že Markíze to pomôže k väčšej objektívnosti spravodajstva. Padli dokonca slová o tom, že televízia, ktorá pomohla dostať sa do parlamentu novým stranám Rudolfa Schustera a neskôr aj Pavla Ruska, prestane konečne robiť politiku.
Žiaľ, televízia Markíza nebola jediným slovenským médiom, ktoré si robilo vlastnú politiku. Takýchto médií je však na Slovensku viac. Mám na mysli média financované samosprávou. Informovať o aktivitách samosprávy je samozrejme nadmieru dôležitou a na Slovensku stále ani zďaleka nie docenenou nevyhnutnosťou dobre fungujúcej občianskej spoločnosti. Je ale absolútnym nepochopením zmyslu samosprávnych médií, pokiaľ sa to deje tak, ako v prípade médií financovaných mestom Trenčín. Mesto Trenčín vynakladá ročne milióny korún na mediálnu prezentáciu. Trenčania sa v tomto roku poskladali na 1,3 milióna korún pre mestské noviny INFO, ďalších 6,3 milióna korún nás stálo vysielanie mestskej televízie. Každý súdny človek si však po vzhliadnutí informácií v oboch týchto médiách zrejme utvorí názor, do propagácie čoho a koho sú naše peniaze v skutočnosti investované. Nie je vôbec výnimočná situácia, keď komerčné média prinesú informáciu kritizujúcu niektorú z aktivít vedenia mesta a redaktori mestskej televízie musia ihneď „naklusať“ na mestský úrad a natočiť „kontrapríspevok“. O budovateľských článkoch v mestských novinách radšej pomlčiac. Tento neduh však nie je vlastný len tomuto vedeniu mesta. Pre mesto nevýhodnú zmluvu s Trenčianskou televíziou napokon podpísal ešte iný primátor. Veľmi podobné maniere sa pred voľbami objavili aj na úrade Trenčianskeho samosprávneho kraja. Stačila nenápadná zmena rozpočtu a vo volebnom roku sa ako šibnutím čarovného prútika zrazu našli viac ako dva milióny na propagáciu „aktivít“ predstaviteľov župy. A najpropagovanejšou osobou, čuduj sa svete, sa stal práve kandidát na župana za stranu, ktorá župný úrad a parlament momentálne ovláda, a teda schvaľuje aj rozpočet.
Ak televízia Markíza po nedávnych zmenách prestane robiť politiku, bude to pre slovenský mediálny priestor naozaj dobrá správa. Takýchto dobrých správ by sme potrebovali však ešte ďaleko viac. Média by totiž politiku robiť nemali. A ak predsa, tak určite nie za niekoho, ale za niečo – za slušnosť.