Vilu na Ulici francúzskych partizánov v tesnej blízkosti Horského parku štátny podnik získal v marci tohto roku za účelom prevádzkovania školiaceho a prezentačného pracoviska v Bratislave.
Podľa hovorcu ministerstva Zenona Mikleho o objekt, ktorý uvoľnila vojenská spravodajská služba, prejavili záujem Letecké opravovne, „ktoré by ho chceli využívať najmä pre potreby zahraničných návštev, s ktorými budú môcť rokovať v reprezentatívnych priestoroch v Bratislave a zákazníci tak nebudú musieť ísť až do Trenčína“. Objekt bol podľa neho ponúknutý trenčianskym opravovniam aj pre zámer vybudovania medzinárodnej leteckej školy. O takomto využití objektu v Bratislave však súčasný riaditeľ Leteckých opravovní Peter Chupáč nič nevie. „Objekt sa momentálne nevyužíva. Nemožno hovoriť o úmysle podniku, bolo nám to od ministerstva prevedené, z akého dôvodu skutočne neviem,“ povedal. Leteckým opravovniam podľa neho s objektom zatiaľ pribudli iba starosti, napríklad s jeho zabezpečením pred požiarom. O netradičný prevod ide aj podľa bývalého riaditeľa podniku Antona Ziga. Letecké opravovne totiž nevlastnia žiadny majetok mimo Trenčína, okrem rekreačného zariadenia v neďalekých Trenčianskych Tepliciach, ktoré však podnik tiež dlhodobo prenajíma.
Objekt bol na Letecké opravovne prevedený v marci, keď bol riaditeľom Leteckých opravovní spolužiak ministra obrany Juraja Lišku z vysokej školy Miloš Husár. Toho odvolali v septembri z funkcie potom, ako po medializácii vyše trojmiliónovej odmeny odmietol podpísať dodatok k pracovnej zmluve, ktorý obmedzoval výšku odmien pre šéfov štátnych podnikov na pol milióna korún.
Podľa údajov z ministerstva je nadobúdacia hodnota objektu pozostávajúceho z vily, garáže, skladu a pozemkov o výmere 688 metrov štvorcových asi 1,7 milióna korún. Lokalita, kde sa vila nachádza, je však podľa bratislavských realitných maklérov veľmi lukratívna. „Cena za meter štvorcový sa tu pohybuje od 14-tisíc korún hore,“ tvrdí maklérka, ktorá nechce byť menovaná.
V dokumente, ktorým sa areál prevádza do majetku Leteckých opravovní, sa podľa ministerstva neuvádza, že by Letecké opravovne nadobudnutý objekt nemohli previesť na ďalší subjekt. Hovorca Mikle však odmieta, že by dôvod prevodu lukratívneho majetku na štátny podnik mohol súvisieť s prípadnou privatizáciou Leteckých opravovní. K tej môže dôjsť po uskutočnení transformácie štátnych podnikov na akciové spoločnosti, ktorú ministerstvo plánuje v budúcom roku.