Na mimoriadnom mestskom zastupiteľstve minulý pondelok schválili dodatok k územnému plánu, ktorý otvoril dvere pre vydanie územného rozhodnutia. Poslanci tak potvrdili svoje rozhodnutie z augusta minulého roku zmodernizovať železnicu stredom mesta.
To, čo sa za rok nezmenilo, je ostrý názorový rozkol v zastupiteľstve. Skupina šiestich poslancov snažiacich sa o vymiestnenie železnice von z mesta, prišla v pondelok na rokovanie s belasými stužkami. Nepáčilo sa im, že zastupiteľstvo bolo zvolané narýchlo a dozvedeli sa o ňom až v piatok. Na prokuratúru sa chcú obrátiť s podozrením, že primátor ho zvolal v rozpore s rokovacím poriadkom a mesto nedodržalo termíny na pripomienkovanie zmien územného plánu. Zvyšným poslancom rozdali vyhlásenie, v ktorom ich vyzvali, aby sa nezúčastňovali na porušovaní zákonov a pridali sa k nim.
Šestnásť vládnych poslancov však hlas opozície nevypočulo a predloženú zmenu územného plánu po krátkej rozprave schválilo. Primátor Branislav Celler po rokovaní odmietol tvrdenie, že doposiaľ bol územný plán v rozpore s chystanou modernizáciou. Variant bolo podľa neho potrebné v územnom pláne iba detailnejšie rozpracovať. Celler odmietol i všetky obvinenia z porušenia zákonov. „Na mestskom úrade máme fundovaný právny útvar, ktorý tieto veci vie posúdiť.“ Na otázku, prečo sa bolo treba tak ponáhľať, odvetil: „Čas beží určitým spôsobom.“ Územné rozhodnutie vydá Spoločný obecný úrad v Trenčíne podľa neho už v najbližších týždňoch.
Skupina „belasých“ poslancov pri odchode z radnice oznámila, že sa ani po druhej porážke nevzdáva, a okrem podania na prokuratúru sa chcú obrátiť aj na verejnosť a zvolať protestné zhromaždenie. „Toto je vec, ktorá potrebuje viac diskusie a viac stanovísk. Čakám na hlas občanov a dúfam, že si ho v najbližšej dobe vypočujeme,“ povedal Ján Babič, ktorý poslancom i novinárom opäť opakoval, že trendom dnešnej Európy je vymiestňovanie železníc von z miest a že v meste zmodernizovaná železničná trať hrubým spôsobom zasiahne do kvality života Trenčanov. Ďalší belasý poslanec Pavol Sedláček zdôraznil, že mesto nevyvinulo dostatočné úsilie, aby preskúmalo posunutie železnice mimo mesta k diaľnici. „Ako signatár petície spred dvoch rokov, ktorú podpísalo 10-tisíc občanov, sa nemôžem uspokojiť s dnešným riešením,“ povedal Sedláček.
Primátor Celler odhaduje, že projekt pre stavebné povolenie bude spracovaný v roku 2006 a začiatkom roku 2008 sa začnú realizovať prvé stavebné objekty. Dovtedy majú byť podľa neho vybudované nové domy pre Orechovčanov, ktorí kvôli preloženiu železničnej trate a výstavbe nového železničného mostu prídu o bývanie. Európsky trend vidí Celler presne opačne ako Ján Babič. „Železnice sú súčasťou miest a tu sa robí strašiak z niečoho, čo strašiakom vôbec nebude,“ odkázal na záver.