dnej rady SR, aby upriamili pozornosť na problém modernizácie železničnej trate a pomohli nájsť riešenie, ktoré bude rešpektovať vôľu obyvateľov mesta Trenčín a zákony Slovenskej republiky. Dôvody, ktoré ich viedli k takémuto riešeniu, objasňuje Ján Babič. „Napriek požiadavkám občanov vyslovovaných prostredníctvom ich zástupcov v poslaneckom zbore mestského zastupiteľstva, nebol tento závažný krok súvisiaci s budúcnosťou mesta a kvalitou života obyvateľov nikdy verejne prejednávaný a riešený. Zámerne je prezentovaný iba jeden variant riešenia – viesť modernizovanú trať stredom mesta – ktorý je pre mesto škodlivý a občanmi neprijateľný.“ Aktéri listu poukazujú, že sa občanom predostiera množstvo zavádzajúcich, nepravdivých a jednostranných informácií zo strany investora – Železníc SR, zo strany riešiteľa – firmy Reming Bratislava, ako i zo strany pracovníkov mestského úradu a príslušných inštitúcií. „Občanom sa tak v tomto období, kedy sa prijímajú zásadné rozhodnutia (územné rozhodnutie, zmena územného plánu mesta), nedáva možnosť utvoriť si skutočnú predstavu o negatívnych dopadoch navrhovaného riešenia modernizácie železničnej trate,“ tvrdí Babič. „Nie sú dostupné relevantné informácie, ani odborné posudky, ba ani výkresová dokumentácia navrhovaného riešenia. Nie sú posúdené ekologické, bezpečnostné, hlukové podmienky a vplyvy prašnosti a vibrácií na životné prostredie mesta a jeho obyvateľov. Urbanistické riešenie v súlade s európskym trendom priam káže premiestňovať železničné trate von z centrálnych mestských zón (St. Pölten, Viedeň, Bilbao, Brno). Postupy riešenia týchto životne dôležitých otázok sú riešené zo strany zainteresovaných úradov a inštitúcií neprehľadne a protizákonne.“