Zvyšní dvaja budujú svoje výrobné priestory v halách niekdajšej ZŤS-ky.
Tesne v blízkosti hypermarketu Tesco začal v týchto dňoch s výstavbou svojej fabriky americký výrobca automobilových súčiastok, spoločnosť Visteon. Základný závod, ktorý Visteon buduje v Nitre, bude podľa primátora Juraja Červinku dodávať komponenty pre trnavskú automobilku PSA Peugeot Citroën. Dubnický závod bude naopak zásobovať žilinskú Kiu a mal by byť jej hlavným dodávateľom klimatizačných systémov. Primátor naše noviny informoval tiež o tom, že výrobnú halu Visteon plánujú postaviť ešte do konca tohto roku a zamestnanie by v nej malo nájsť okolo 100 ľudí.
Priemyselný park sa, podobne ako niektoré ďalšie slovenské mestá, pokúša Dubnica vybudovať spolu s finančnou skupinou J&T. Pred viac ako rokom spolu založili spoločnosť Dubnica Invest, ktorej cieľom je vykúpiť pozemky pod budúci park. Momentálne je vykúpená iba menšia časť pozemkov a s vlastníkmi zvyšných sú podľa primátora Červinku uzatvorené zmluvy o budúcej zmluve. „Park sa už asi ťažko naplní,“ domnieva sa primátor a z nenaplnenia pôvodných veľkolepých plánov viní najmä vládu, ktorá okolie Trenčína vynechala pri udeľovaní investičných stimulov. „Investori rozhodnutí ísť do Dubnice tu nedostali podporu, a tak odišli inam, napríklad aj do Poľska.“
Spoločnosť J&T pesimizmus Dubničanov nezdieľa. „Možno je dynamika iná, ako očakával pán primátor, my sme však presvedčení, že keď automobilka začne fungovať, aj investori budú mať väčší záujem,“ uviedol hovorca spoločnosti Maroš Sýkora. J&T v tomto optimizme utvrdzujú ich skúsenosti s tým, ako rastú automobilky v Trnave a Bratislave, kde má finančná skupina tiež svoje priemyselné parky. Sýkora taktiež poukázal na skutočnosť, že návyky kórejských klientov sú iné ako európskych a kórejskí dodávatelia Kie nemali záujem o prenájom výrobných hál, ktoré im J&T plánovala pôvodne v Dubnici postaviť. „Uprednostňovali skôr kúpu, a možno aj preto dali prednosť halám v areáli bývalej ZŤS,“ vysvetľuje Maroš Sýkora.
V „hnedom“ priemyselnom parku niekdajšej ZŤS-ky buduje svoje fabriky kórejská spoločnosť Hanil E-hwa a vyrastá tu aj spoločný závod slovenského Matadoru a kórejského Dong Wongu. Obidvaja dodávatelia automobilky Kia by mali spolu zamestnať približne šesťsto ľudí.