TRENČÍN. Trenčianska samospráva nevyhovie petičiarom z mestských častí Kubra, Kubrica a Pod Sokolicami, ktorí bojovali za návrat starého trasovania autobusovej linky 11.
Hoci petíciu podpísalo viac ako tisíc ľudí, radnica jej hlavnú požiadavku vníma ako krok, ktorý by cestujúcim viac ublížil než pomohol.
Tvorcovia nového grafikonu však pripúšťajú, že na spomínanej trase môže dôjsť k drobným zmenám.
Predĺžiť plánujú trasu linky 16, v lokalite Pred poľom vybudujú i nový priechod pre chodcov, ktorý má zvýšiť bezpečnosť cestujúcich pri prestupovaní.
Porovnávajú počty cestujúcich
Trenčianska radnica podrobne vyhodnocuje vývoj počtu cestujúcich novej koncepcie mestskej hromadnej dopravy (MHD) a porovnáva aktuálne počty cestujúcich s tými z obdobia prevádzky starej koncepcie.

Z analýz vyplýva, že v Kubrej a Kubrici nedošlo k ich poklesu.
„Dáta, naopak, vykazujú mierny nárast o 1,8 percenta. To je ale približne na úrovni štatistickej chyby a preto v tomto prípade hovoríme o rovnakom počte cestujúcich, aký bol v období prevádzky starej koncepcie MHD,“ uviedla v oficiálnom vyjadrení k petícii.
V článku sa okrem iného dočítate
- Ako verdikt vnímajú petičiari,
- aké zmeny na spomínaných linkách sú v pláne.
Naopak, na sídlisku Sihoť, aj vplyvom zahustenia ponuky vďaka presmerovanej linke 11, evidujú nárast počtu cestujúcich cez pracovné dni o 13,9 percenta.
Na zastávke Gen. M. R. Štefánika zaznamenali nárast počtu cestujúcich cez voľné dni až o 90,8 percenta.
Podiel na tom má aj nová linka 16, ktorá zabezpečuje priame spojenie rozsiahlej a v posledných rokoch masívne urbanizovanej mestskej časti Západ s nákupnou zónou v areáli bývalej Meriny.